عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی:

مبادلات تجاری ایران و غنا به یک میلیارد دلار می‌رسد

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: حجم همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری ایران و غنا تا زمان برگزاری هشتمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

مبادلات تجاری ایران و غنا به یک میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «سید جواد ساداتی نژاد» در اختتامیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا که روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون مشترک دایمی همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا یکی از موفق‌ترین کمیسیون‌ها بوده و موافقت‌نامه‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مختلفی در چارچوب این کمیسیون مشترک به امضا رسیده است.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روابط تجاری دو کشور تصریح کرد: اکنون حجم تجارت ایران و غنا از 35 میلیون دلار در سال 97 با رشد بیش از 10 برابری به حدود 370 میلیون دلار در سال 1400 رسیده است.

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم در حالی مسئولیت خود را در سال گذشته آغاز کرد که اهداف نوین تعریف و تبیین شد؛ به‌طوری که در مناسبات خارجی همانا خردورزی، حفظ منافع ملی، ارتقای جایگاه و اعتبار کشور در عرصه‌های ممتاز جهانی و تعامل موثر و سازنده با کشورهای دوست، مستقل و متعهد بوده است که آن را در مذاکرات سازنده و مهم جهانی با سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای طراز اول دنیا به اثبات برساند.

    به گزارش ایرنا، هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا روز 27 اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار کرد و اختتامیه آن به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز ( 28 اردیبهشت‌ماه) در تهران برگزار شد.

    ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا که در آبان 1396 در اکرا برگزار شد، دو کشور سه سند همکاری در زمینه‌های کشت فرا سرزمینی، نقشه‌برداری و ورزش و جوانان امضا کردند.

    برچسب ها