عصر خودرو

حمایت از صادرکنندگان هوشمندتر می‌شود

عصر بازار- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیات تجاری اعزامی به عمان، سفیر و کارکنان بخش اقتصادی و رایزنی بازرگانی سفارت ج. ا. ایران در مسقط بر عزم جدی و برنامه دولت برای توسعه تجارت با عمان و تقویت زیرساخت‌ها تاکید کرد.

حمایت از صادرکنندگان هوشمندتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا پیمان‌پاک در این دیدار با اشاره به شناسایی راهکارهای توسعه همکاری‌های تجاری و برنامه و اراده جدی دولت برای تقویت زیرساخت‌های تجاری ایران و عمان به ویژه در حوزه حمل و نقل و بانگی گفت: با اصلاح آیین‌نامه مشوق‌های صادراتی، حمایت از صادرات و  صادرکنندگان هوشمندتر خواهد شد.

    پیمان‌پاک ضمن اشاره به دیدار خود با رییس کل بانک مرکزی عمان و همچنین بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانه و آشپرخانه، روشنایی، شیرآلات، منسوجات خانگی، صنایع دستی و سنگ و سرامیک عمان، بر حضور در نمایشگاه‌های عمان و تبادل هیات‌های تجاری به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای شناخت بازار این کشور و نقش اتاق‌های مشترک بازرگانی در این زمینه تاکید کرد.

    معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از پیگیری و تلاش این سازمان جهت ایجاد سامانه‌های مجازی برای برقراری ارتباط میان فعالان تجاری کشور با طرف‌های خارجی خبر داد.

    پیمان‌پاک با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی حامل فرصت‌های جدیدی برای توسعه صادرات است، استفاده از این فرصت را برای صادرکنندگان مهم برشمرد.

    معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با توجه به اظهارات برخی تجار در خصوص از دست رفتن بازارهای صادراتی از جمله عمان به دلیل تغییر نرخ‌ها و مقررات صادراتی، با تاکید بر اینکه دولت جدید هیچ نوع ممنوعیتی را فرا روی صادرات نمی‌پذیرد، به آغاز بررسی امکان ایجاد پیش اظهار صادراتی با هدف جلوگیری از تاثیرپذیری صادرات از بخشنامه‌‎ها و مقررات جدید اشاره کرد.

    گفتنی است در این نشست دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و چند نفر از اعضای ‌‌هیات تجاری مذکور به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص بازار عمان و مشکلات و موانع توسعه صادرات به این کشور پرداختند.

    گفتنی است در آستانه سفر رئیس ج. ا. ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از 30 شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ج. ا. ایران در مسقط قرار گرفت.

    برچسب ها