عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۲ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۴۵ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، امید به بهبود تقاضا در چین با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های کرونایی در این کشور باعث افزایش قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز چهارشنبه شده‌است.

    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 52 سنت معادل 0.46 درصد افزایش به 112 دلار و 45 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 5 سنت معادل 93 درصد افزایش به 113 دلار و 45 سنت رسید.

    شانگهای در روز سه‌شنبه توانست به هدف خود یعنی 3 روز متوالی بدون هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا دست یابد. بنابراین آماده برداشتن قرنطینه‌هایی می‌شود که بیش‌از 6 هفته طول کشیده‌است.

    طبق گفته‌ی تحلیلگران، برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین باعث تقاضای بالاتر برای نفت و افزایش قیمت آن می‌شود که خبر خوبی برای تولیدکنندگان است اما به حساسیت مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند.

    آمار مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش یافته است.

    تولید نفت روسیه حدود 9 درصد در ماه آوریل کاهش‌یافته و این کشور که عضوی از ائتلاف اوپک پلاس است، بسیار کمتر از سهمیه خود طبق قرارداد اوپک پلاس تولید کرده‌است.

    انتشار خبری مبنی براینکه آمریکا به شرکت چورون اجازه داده درمورد قراردادهای نفتی با ونزوئلا گفت‌وگو کند، باعث برداشتن موقتی برخی تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شده و بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

    این تصمیم آمریکا نفت خام بیشتری را به بازار دنیا وارد می‌کند.

    عامل تاثیرگذار بعدی بر بازار نفت شکست اتحادیه اروپا در روز دوشنبه برای قانع کردن مجارستان جهت موافقت با تحریم نفتی روسیه است. اما برخی دیپلمات‌ها اجلاس 30 و 31 ماه مه را فرصتی برای تصویب این طرح می‌دانند.

    جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی‌که باعث مهار تورم شود بالا می‌برد.

    برچسب ها