عصر خودرو

مهندس میرسلیم:

به جای تخریب، دست یاری بدهید تا مشکلات را رفع کنیم

عصر بازار- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که تمام زنجیره تامین و تولید از قطعه سازان تا آنهایی که قطعات را در تولید محصول به کار می برند، اعتقاد به اهمیت و ضرورت کیفیت و تضمین آن دارند، گفت: زندگی صنعتی نوین توام با کیفیت، یک حق است، اما به جای سرکوفت و تخریب که موجب منقطع کردن فعالیت‌ها و نا امیدی نسل جوان تحصیل کرده می شود، دست یاری به ما بدهید تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. ما قطعا به لطف خدا می توانیم با هم افزایی، از پس مشکلات و مسایل برآییم.

به جای تخریب، دست یاری بدهید تا مشکلات را رفع کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، مهندس میرسلیم در دوازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت و نیز نهمین نمایشگاه موتور تهران، با بیان اینکه این همایش نشان دهنده تاریخچه فعالیت های نوینی است که در صنعت خودرو و موتورسازی در کشور انجام شده است، گفت: قاعده‌ای درباره حیات داریم که از چهار بند تشکیل شده است. براساس این قاعده، حیات حق بسیار ارزشمندی است که باید دارای کیفیت باشد یعنی ذلیلانه نباشد و نیز مستمر و هدفمند باشد.
    سید مصطفی میرسلیم، در ادامه با بیان این‌که در حیات صنعتی نوین کشور، همواره بر این مبنا عمل کرده‌ایم، افزود: در 30 سال اخیر، یعنی از سال‌های پس از دهه 1370، تحولی در این صنعت رخ داده که آثار درخشانی را در بر داشته و به حرکت تحولی جهت داده و آن را اصلاح و روشن کرده است.
    وی با بیان این‌که پیشبرد این تحولات بسیار سخت بوده است، به اقدامات کشورهای معاند پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه تحمیل جنگ برای توقف این تحول و پیشرفت صنعتی تاکید کرد و گفت: باید در مقابل این دشمنی‌ها هوشیاری خود را حفظ کنیم و در مقابل تحرکات آنها، سرزندگی داشته باشیم.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که همه ما اعتقاد داریم که حیات صنعتی در جمهوری اسلامی، تحولات اساسی و ارزشمندی پیدا کرده است، اظهار کرد: یکی از آن‌ها، در شعار «ما می توانیم» خلاصه شده که سال‌ها پیش مطرح شده و بر مبنای آن به دستاوردهای ارزشمندی نایل شده‌ایم.
    وی با بیان این‌که سرزمین گوهربارمان ایران، از قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه منابع معدنی برخوردار است، بر اهمیت استعداد سرشار نیروی انسانی و اتکا به این استعداد اشاره و عنوان کرد: همین نیروی انسانی است که با کنکاش داهیانه خود متوجه نیازهای کشور شده و آینده مطلوبی را ترسیم کرده و عمق ارزشی فعالیت های ما را مشخص کرده است. هم چنین این نیروی انسانی است که توانسته شعار «ما می توانیم» را محقق سازد و پای آن بایستد و نیز توانسته با حفظ فروتنی، در جهت انتقال دانش فنی و میان‌بر زدن راه‌ تعالی صنعتی و جبران عقب ماندگی‌ها گام بردارد.
    به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صادرات علم و فناوری به دیگرانی که به‌آن نیازمندند، باید از سوی ما شکل گیرد که این اتفاق نیز به یاری خداوند رخ داده است.
    وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها و نقدهای غیر منصفانه‌ای که علیه صنعت خودرو مطرح می شود، گفت: اگر قرار باشد نیازهای خود را از جای دیگری تامین کنیم، چه نیازی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است؟ در این صورت تنها حضور وزارت بازرگانی در دولت کافی است.
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که قبول داریم از نظر کیفیت باید فعالیت و کوشش بیش‌تری کنیم و این کوشش پایان ناپذیر است، گفت: آن‌قدر مغرور نیستیم که بگوییم از نظر کیفیت به نقطه اوج دست یافته‌ایم. از سوی دیگر نیز می‌دانیم ابزار و وسایل کافی به طور کامل و سهل در اختیار ما نیست تا بتوانیم تماما این نیاز را برطرف کنیم، تلاش خود را در جهت برطرف کردن نقص‌های خود صرف می کنیم و این تلاش باید تشویق شود و نه تحقیر. ملتی که خود را تحقیر کند هیچ‌گاه به رفع نواقص خود و به پیشرفت نخواهد رسید.
    وی با بیان این‌که نه تنها خودروسازی بلکه همه صنایع کشور دارای ضعف‌ها و مشکلات کیفی است، اظهار کرد: ما در حوزه صنعت به انقلاب نیازمندیم.
    مهندس میرسلیم، با بیان این‌که هر فعالیتی که در زمینه صنعتی انجام می دهیم، آثار و تبعاتی دارد، گفت: اگر محصول خوبی ارایه دهیم که در جامعه مورد رضایت باشد و مردم از آن خشنود باشند و با رغبت از آن استفاده کنند، یا خدماتی از آن برای جامعه بربیاید و منافعی از آن حاصل شود و آن منافع بر یکدیگر افزوده شود، موجب اتفاقات مثبتی می شود که نتیجه آن افزایش تولید ناخالص ملی، ارتقای رتبه جهانی، افزایش ارزش پول ملی و مهار تورم خواهد شد. آثار و تبعات فعالیت‌های علمی، فناورانه و مثبت و خلاقانه‌ای که در صنعت صورت می گیرد، برکسی پوشیده نیست. اما نکته این است که موفق نبودن یا درجا زدن ما در این حوزه‌ها، به نفع عده‌ای است که با تامین آن محصولات و خدمات با دریوزگی از بیگانگان زندگی می‌کنند.
    به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تولید محصولی با مقبولیت لازم، قدرت رقابت پذیری و در نظر گرفتن معیارهای مصوب محیط زیستی، جلوی منافع آن عده‌ای را که ما را فقط به عنوان بازار مصرف می بینند و می خواهند، خواهد گرفت.
    وی خطاب به خودروسازان گفت: شما قدرت طراحی و نمونه سازی در کشور و نیز قدرت ارایه محصولی را که روی پای خود ایستاده است، پیدا کرده اید و با وجود شرایط نابرابر و سخت ناشی از تحریم ها و جنگ اقتصادی، توانسته‌اید با چنگ و دندان مبارزه کنید و همت نشان دهید تا تولید ادامه یابد و برخلاف آرزوی دشمنان ما، متوقف نشود، تولیدی که مبتنی بر قابلیت های خودمان است. تحقیر این کوشش مقدس خیانت به آرمان‌های جمهوری اسلامی و محکوم است.
    مهندس میرسلیم افزود: در این شرایط که جوانان کشور به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند نیازمندی‌ها را به خودکفایی برسانند و در حال اوج گرفتن هستیم، برخی شروع به انتقاد مخرب از کیفیت محصولات و تخطئه غیر منصفانه صنعت خودرو می کنند. این به مفهوم خودزنی است؛ آن یکی بر شاخ و از بن می‌برید...
    وی در پایان اظهار امیدواری کرد، ان شاءالله، به لحاظ علمی و فناوری، در این همایش دستاوردهای خوبی حاصل و اطلاعات ارزنده‌ای بین متخصصان و صنعتگران مبادله و راه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین هموار شود.

    برچسب ها