عصر خودرو

عملکرد سال ٩٤ صنعت پتروشیمی منتشر شد

تولید ٤٦ میلیون تن محصول در مجتمع‌های پتروشیمی ایران

عصر بازار- شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: تولید واحدهای پتروشیمی کشور سال گذشته به ٤٦,٣٣ میلیون تن رسید.

تولید ٤٦ میلیون تن محصول در مجتمع‌های پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پروشیمی عملکرد سال ٩٤ این صنعت را اعلام کرد که براساس این گزارش، مجموع کل تولیدات صنعت پتروشیمی کشور در اسفندماه سال گذشته بالغ بر ٣ میلیون و 809 هزار و 500  تن بوده که براین اساس مجموع تولیدات محصولات پتروشیمی ایران در سال ٩٤ به ٤٦,٣٣ میلیون تن رسیده است.

    در این گزارش آمده است: فروش داخلی محصولات پتروشیمی در اسفندماه پارسال، یک میلیون و 308 هزار تن به ارزش ١٨ هزار میلیارد و ٦٥٩ میلیون ریال بوده که از این میزان ٦٣٣ هزار تن به ارزش ١١ هزار میلیارد و 103  میلیون ریال خالص فروش داخلی و ٦٧٥ هزار تن به ارزش ٧ هزار میلیارد و ٥٥٦ میلیون ریال فروش بین مجتمعی است؛ مجموع فروش داخلی این محصولات پارسال به ١٣ میلیون و ٤٢٢ هزار تن به ازش ٢٣١ هزار میلیارد و ١٧٨ میلیون ریال رسید.

    همچنین یک میلیون و 400  هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش ٦٧٢ میلیون دلار نیز در اسفندماه پارسال صادر شده که براین اساس میزان کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته ١٨ میلیون و ٦٥٧ هزار تن به ارزش ٩ میلیارد و 404 میلیون دلار بوده است.

    برپایه این گزارش، در مجموع در اسفندماه پارسال ٢ میلیون و 708 هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ٣٢٧ میلیون دلار به فروش رفته که از این میزان ٢ میلیون و ٣٣ تن محصول به ارزش یک میلیارد و ٦٢ میلیون دلار خالص کل فروش در این ماه بوده است.

    این گزارش حاکی است: مجتمعهای قائدبصیر، کربن ایران، رجال، شیرا، تبریز، نوری، پلی نار، لاله، پلی پروپیلن، کرمانشاه، بیستون، مارون، بوعلی سینا، شازند و اهتمام جم به ترتیب بالاترین عملکرد تولید را در اسفندماه پارسال به خود اختصاص دادند.

    براساس این گزارش، مجموع تولید ١٩ مجتمع منطقه ماهشهر بیش از ١٨ میلیون تن، ١٢ مجتمع منطقه عسلویه بیش از20 میلیون تن و تولید مجتمعهای دیگر مناطق نیز بیش از ٨ میلیون تن در پارسال بوده است.

    مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیش از این، افزایش چهار درصدی راندمان تولید، افزایش ١٨ درصدی میزان صادرات فرآورده های پتروشیمی و افزایش ظرفیت موجود از طریق راه اندازی طرحهای جدید در سال ٩٤ را نسبت به سال ٩٣ از مهمترین دستاوردهای این شرکت اعلام کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها