عصر خودرو

واردات نفت خام چین از ایران در ماه مارس کاهش یافت

عصر بازار- تارنمای روزنامه اف ایکس استریت (FX Street) اسپانیا نوشت، واردات نفت خام چین از ایران در ماه مارس ۲۰۱۶(۱۱ اسفند ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ) ۷.۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ کاهش یافت و به ۵۹۰ هزار و ۸۳۰ بشکه در روز رسید.

واردات نفت خام چین از ایران در ماه مارس کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه یاد شده بر اساس آمار گمرک چین افزود، این کشور، ماه گذشته واردات نفت خام خود از عربستان سعودی را نیز 1.7 درصد نسبت به مارس 2015 کاهش داد و آن را به 936 هزار و 500 بشکه در روز رساند.
    این در حالی است که چین بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان پس از آمریکا در ماه مارس واردات نفت از روسیه و عراق را به ترتیب 57.9 و 77 درصد افزایش داده است.
    روسیه تامین کننده اصلی نفت خام چین است.
    چین در ماه مارس 2016 یک میلیون و 90 هزار بشکه در روز از روسیه و 679 هزار و 600 بشکه در روز نفت از عراق وارد کرد.
    بهتر شدن چشم انداز بازار نفت به دلیل بروز علایمی دال بر امکان کاهش مازاد عرضه، سومین افزایش متوالی قیمت هفتگی طلای سیاه را در معاملات روز جمعه (دیروز) رقم زد.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه بازار لندن با 1.3 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 45 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با 1.3 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به بهای 43 دلار و 73 سنت معامله شد.
    در هفته ای که گذشت قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک است، 4.5 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 8.4 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها