عصر خودرو

آغاز معاملات بازار سهام تحت تاثیر اخبار مثبت

عصر بازار- هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در شرایطی آغاز می شود که انتظار می رود شاهد واکنش سهامداران به اخبار مثبت پیرامون بازار سرمایه از جمله افزایش قیمت نفت باشیم.

آغاز معاملات بازار سهام تحت تاثیر اخبار مثبت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، روند معاملات بازار سهام در شرایطی بعد از وقفه دو روزه از سر گرفته می شود که طی چند روز اخیر قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی رشد چشم گیری داشته و هر بشکه نفت برنت از 45 دلار عبور کرده است.

    در بازار فلزات اساسی نیز 5 فلز مس، سرب، روی، آلومینیوم و نیکل با رشد قیمت مواجه شده اما قیمت جهانی طلا با ریزش قابل توجهی مواجه بوده و هر انس طلا با افت 16 دلاری در قیمت 1235 دلار مورد داد و ستد قرار می گیرد.

    آنگونه که ملت بازار، هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در شرایطی آغاز می شود که بر خلاف تصورات از ابتدای سال جاری تا کنون بورس عملکرد قابل قبولی نداشته و تحت تاثیر عوامل متعددی بازدهی منفی به نمایش گذاشته است.

    با این وجود کماکان حجم و ارزش معاملات در سطح قابل قبولی قرار دارد که نشان دهنده خوش بینی معامله گران به این بازار پر نوسان است.

    اما در عرصه سیاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی در نیویورک به سر می‌برد در خصوص ابهامات مطرح شده پیرامون برجام و نحوه عمل به تعهدات طرف امریکایی جلساتی با وزیر امور خارجه امریکا داشته و طرفین به نتایج مثبتی نیز دست یافته اند که می تواند بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.

    در مجموع انتظار می رود امروز شاهد واکنش مثبت بازار به دو خبر افزایش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی اساسی باشیم . از سویی دیگر اطمینان خاطر دادن وزیر امور خارجه آمریکا به بانک ها و موسسات تجاری اروپایی مبنی بر تجارت با ایران نیز می تواند ریسک سیاسی بازار را تا حدودی پایین آورده و بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.

    علاوه بر این در میان صنایع بازار نیز انتظار می رود بانک ها که در چند روز گذشته به سطوح حمایتی خود برخورد کرده بودند با توجه به انتشار این خبر مورد توجه قرار گرفته و شاهد معاملات روانی در این گروه باشیم.

    در دو گروه نفت و فلزات اساسی نیز با وجود رسیدن به سطح مقاومتی اما با توجه به افزایش قیمت جهانی و اخبار مثبت پیرامون این گروه انتظار می رود با اقبال سهامداران مواجه شده و روز پر رونقی در این گروه رقم بخورد.

    در گروه پالایشی با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و تصویب طرح های توسعه ای و مشارکت با چند کشور خارجی انتظار می رود روز مثبتی برای این گروه رقم بخورد.

    اما در میان خودرویی ها با توجه به افت 30 درصدی از ابتدای سال جاری تاکنون انتظار می رود به آرامی از بحران خارج شده و روند معاملات به سمت تعادل پیش برود.

    به این ترتریب انتظار می رود امروز روند معاملات در دقایق ابتدایی با شروعی طوفانی مواجه شده و اما رفته رفته به حالت تعادل باز گردد. با این وجود انتشار هر گونه خبر مثبت و منفی بر روند معاملات تاثیر گذار خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها