عصر خودرو

در پی افزایش ارزش دلار آمریکا؛

طلا ۲۰ دلار ریخت

عصر بازار- قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افت چشمگیر ۲۰ دلاری روبرو شده است.

طلا ۲۰ دلار ریخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش ارزش دلار آمریکا در پایان مبادلات روز جمعه فشار زیادی را بر قیمت فلزات گرانبها در بازارهای بین المللی وارد کرده و موجب شده است تا قیمت هر اونس طلا با افت شدیدی روبرو شود.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 20 دلار کاهش به کمتر از 1232 دلار رسیده است.

    شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.56 درصد افزایش به بیش از 95.18 واحد رسیده است. سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا هستند. متن این مذاکرات قرار است طی روزهای آینده منتشر شود.

    این مذاکرات تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را روشن خواهد کرد. فدرال رزرو برای نخستین بار در 10 سال گذشته نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش داده است.

    بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو در نشست جولای نرخ بهره را به 0.75 درصد افزایش خواهد داد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی گروپ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن فدرال رزرو تنها 17 درصد است ولی این احتمال در نشست جولای به بیش از 35 درصد رسیده است.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    کارلوس آلبرتو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اکتیو تریدز در این باره تاکید کرد: پس از آنکه قیمت طلا در مبادلات روز پنجشنبه به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر رسید، تقویت ارزش دلار در برابر ین و یورو موجب شد تا قیمت این فلز زرد بار دیگر با کاهش همراه شود.

    وی در ادامه افزود: اگر قیمت طلا در روزهای آینده به کمتر از 1225 دلار برسد، فشار بیشتری برای فروش ذخایر طلا بر سرمایه گذاران بین المللی وارد خواهد شد.

    موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا بار دیگر روز جمعه در گزارشی پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا و سایر کالاها تا پایان امسال روندی نزولی خواهد داشت.

    تحلیلگران گلدمن ساش اعلام کردند: به نظر می رسد بهبود اوضاع بازار اشتغال در آمریکا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها