عصر خودرو

مشارکت ایران و کانادا برای ساخت تجهیزات صنعت نفت

عصر بازار- یک مقام ارشد صنعت نفت از توافق ایران و کانادا برای ساخت تجهیزات مربوط به تاسیسات سطح الارضی صنعت نفت خبر داد.

مشارکت ایران و کانادا برای ساخت تجهیزات صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیرعباس حسینی درباره مشارکت با سایر کشورها در صنعت نفت، افزود: توافق با یک شرکت کانادایی در بخش تاسیسات صنعت نفت انجام شده و قرار است بزودی اجرایی شود.

    معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت، این توافق را مربوط به ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور دانست که با همکاری شرکت های کانادایی انجام می شود.
    حسینی ادامه داد: بر اساس این توافق، ایران و کانادا در بخش سطح الارضی صنعت نفت و ساخت تاسیسات نمک زدایی با یکدیگر همکاری می کنند.
    معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: افزون بر کانادا، مذاکره هایی نیز با شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی برای استفاده از فناوری های جدید در صنعت نفت و مخازن نفتی انجام شده که قراردادهای آنها نیز به زودی امضا می شود.
    بر اساس این گزارش، صنعت نفت ایران در دوران تحریم، از دو معضل کمبود منابع مالی و فقدان فناوری های جدید رنج می برد، اما پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، ایران تلاش کرد با جلب مشارکت شرکت های بین المللی این کمبودها را جبران کند.
    بر این اساس، مذاکره هایی با شرکت های بین المللی آغاز و توافق هایی نیز در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفتی به دست آمد.
    پیش از این نیز یک شرکت کانادایی همکاری با ایران در صنعت نفت را آغاز کرده بود و بر این اساس، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران از واگذاری پروژه بررسی توجیه اقتصادی و امکان‌سنجی طرح توسعه میدان نفتی بینالود به یک شرکت کانادایی خبر داده بود.
    «جواد رستمی» رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه طرح بررسی توجیه اقتصادی و امکان‌سنجی اجرای توسعه این میدان نفتی به یک شرکت کانادایی واگذار شده است، گفت: هم اکنون منتظر اعلام گزارش نهایی از سوی این شرکت کانادایی هستیم.
    همچنین مذاکره های دیگری نیز با دانشگاه ها و مراکز علمی کانادا در بخش فناوری های جدید نفتی و به ویژه مطالعه مخازن نفتی جریان دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها