عصر خودرو

افت ۳.۲ درصدی آیفکس در فروردین امسال

عصر بازار- شاخص فرابورس ایران(آیفکس) با کاهش ۲۶ واحدی در پایان معاملات فروردین ماه در کانال ۷۸۰ واحدی قرار گرفت.

افت ۳.۲ درصدی آیفکس در فروردین امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،  نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در نخستین ماه معاملاتی امسال نشان می دهد در این مدت تعداد 5هزار و 530میلیون ورقه بهادار در 626هزار نوبت به ارزش 31 هزار و 532میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که این وضعیت از افت 2 درصدی حجم و رشد 10 و 38 درصدی دفعات و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال 94 حکایت دارد.

    همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت شاهد تغییر مالکیت 625 میلیون ورقه بهادار به ارزش 1273میلیارد ریال و بازار دوم 2698 میلیون ورقه بهادار به ارزش 9هزار و 694میلیارد ریال بود که این ارقام به ترتیب بیانگر افت 2 و 28 درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افت22 درصدی حجم و افزایش 18 درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با فروردین سال 94 است.
    این گزارش می افزاید: در نخستین ماه امسال طی 19 روز معاملاتی هر روز به طور میانگین 291 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 660 میلیارد ریال معامله شده است و شاخص فرابورس ایران(آیفکس) نیز با کاهش 26 واحدی و افت 3.2 درصدی در پایان این ماه در کانال 780واحد ایستاد.
    همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی تعداد 135 میلیون ورقه بهادار به ارزش 16 هزار و 798 میلیارد ریال معامله شده که از رشد 447 و 45 درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
    افزون بر این؛ بالغ بر 16 میلیون ورقه صکوک به ارزش 15 هزار و 69 میلیارد ریال، 118 میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک هزار و 234 میلیارد ریال و یک میلیون ورقه تسه به ارزش 495 میلیارد ریال در ماه گذشته در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.
    از سوی دیگر؛ بررسی ارزش معاملات خرد بازار سهام (اول، دوم و پایه) به تفکیک گروه‌های صنعت نشان می‌دهد در فروردین گذشته گروه فلزات اساسی صدرنشین صنایع فرابورسی با بیشترین ارزش معاملات سهام به میزان یک هزار و 900 میلیارد ریال بوده است و این رقم 18 درصد از ارزش کل معاملات سهام در سه بازار اول، دوم و پایه را نشان می‌دهد. همچنین گروه‌های عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و بانک‌ها و موسسات اعتباری به ترتیب با 17 و 10 درصد از ارزش کل معاملات سهام در این سه بازار، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
    بر اساس این گزارش؛ آغاز و اتمام پذیره‌نویسی اوراق مرابحه به منظور تامین مالی سیمان شرق در بازار سوم، عرضه یکجای 72.66 درصد از سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری جامی در بازار پایه توافقی و قطعیت معامله یکجای سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پتروشیمی کازرون هم از رویدادهای مهم بازارهای فرابورس ایران در فروردین ماه امسال هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها