عصر خودرو

با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس عنوان شد

خروج ۲ هفته‌ای واحدهای تولیدی پتروشیمی کرمانشاه

عصر بازار- مدیر عامل پتروشیمی کرمانشاه از خروج واحدهای تولیدی این مجتمع مصرف کننده گاز به دلیل آنچه که نشتی گاز عنوان شده به مدت ۲ هفته خبر داده است.

خروج ۲ هفته‌ای واحدهای تولیدی پتروشیمی کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، احمد رضا اشتری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس از تعطیلی 2 هفته‌ای واحدهای تولیدی این شرکت به دلیل آنچه که نشت گاز از مبدل E-2121  عنوان کرده خبر داده است.

    به گفته وی بر اساس کنترل ادواری ماشین آلات و تجهیزات پس از مشاهده نشتی گاز از مبدل E-2121 واحدهای تولیدی این شرکت از تاریخ 26 فروردین ماه 95 به مدت دو هفته از خدمت رسانی خارج شده است.

    مدیر عامل پتروشیمی کرمانشاه تاکید کرده که با توجه به پیش بینی 330 روز کاری جهت تولیدی ، توقف خطوط تولیدی این شرکت تغییری در پیش بینی سود و زیان سال 95 نخواهد داشت.

    بر اساس این گزارش، پتروشیمی کرمانشاه در براورد بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 95 خود از پیش بینی سود 480 ریالی به ازای هر سهم با سرمایه 352 میلیارد و 920 میلیون تومانی خبر داده که در مقایسه با سود برآوردی سال مالی قبل از کاهش 13 درصدی حکایت دارد.

    حسابرس "کرماشا" در این گزارش آورده است که : « فروش و بهای تمام شده در نظر گرفته شده در اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 بر اساس 686 هزار و 400 تن تولید و فروش دارای کاهش و افزایشی به ترتیب به میزان حدود 10 و 6 درصد نسبت به آخرین تعدیل بودجه سال 1394 بر اساس عملکرد 9 ماهه اول سال بوده و نرخ گاز خوراک مصرفی بر اساس ابلاغیه منتشره وزیر نفت در تاریخ 26/10/1394 به میزان 5/8 سنت به ازای هر متر مکعب با نرخ هر دلار 30 هزار یال در بودجه منظور شده، ضمن اینکه نرخ های فروش داخلی و صادرات مندرج در بودجه فوق به نسبت 35 و 65 درصد به ترتیب بمیزان هر تن 6 میلیون و 800 هزار ریال و 225 دلار با نرخ هر دلار 35 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

    در نتیجه اعمال مفروضات فوق، سود پیش بینی شده هر سهم از مبلغ 684 ریال طبق آخرین تعدیل بودجه مزبور به مبلغ 600 ریال طی سال 1395 کاهش خواهد یافت که با توجه به مراتب فوق، قطعیت مفروضات انجام شده عمدتاً در گرو تحقق میزان تولید و فروش داخلی و صادرات و نرخ تبدیل ارز و گاز خوراک مصرفی پیش بینی شده می باشد.

    به موجب عملکرد 9 ماهه اول سال مالی 1394، در حدود 70 درصد و بر اساس گزارشات تولید منتشر شده در حدود 84 درصد از مقادیر تولید و فروش مندرج در پیش بینی مربوطه تا پایان بهمن ماه 1394 محقق شده است.»

    بنابر این گزارش، این شرکت صبح چهارشنبه هفته آینده پذیرای سهامداران خود در مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی سال 94 و تصمیم گیری در مورد تقسیم سود نقدی میان سهامداران خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها