عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۵۳ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت در آغاز معاملات آسیا در روز جمعه به‌خاطر نگرانی در مورد رکود اقتصادی که می‌تواند تقاضا برای نفت را پایین بیاورد، کاهش یافت. نگرانی در مورد تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که شامل تحریم نفت خام این کشور هم می‌شود، یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت نفت بوده‌است.

    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 110 دلار و 53 سنت رسیده‌است. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با یک کاهش 33 سنتی معادل 0.3 درصد 107 دلار و 93 سنت معامله می‌شود.

    بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه اعلام کردند انتظار یک رکود اقتصادی و تورم بالای 10 درصد را به‌دنبال افزایش نرخ بهره تا بالاترین رقم از 2009 دارد.

    بازار سهام وال‌استریت سقوط کرده چون سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز دوری می‌کنند و نگرانند فدرال رزرو بازهم نرخ بهره را جهت مهار تورم بالا ببرد.

    در زمینه عرضه، اوپک، روسیه و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند به روند افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهند.

    این ائتلاف علی‌رغم تقاضای غرب برای افزایش تولید، تنها 432 هزار بشکه در روز مطابق توافقات قبلی خود به تولید نفت می‌افزاید.

    بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا که باید به تأیید 27 کشور عضو این بلوک برسد، شامل تحریم واردات محصولات نفتی روسیه تا پایان 2022 و همچنین ممنوعیت انتقال و خدمات بیمه برای حمل‌ونقل نفت روسیه هم می‌شود.

    برچسب ها