عصر خودرو

بهبود چشم انداز بازار، قیمت نفت را برای سومین هفته بالا برد

عصر بازار- بهتر شدن چشم انداز بازار نفت به دلیل بروز علایمی دال بر امکان کاهش مازاد عرضه، سومین افزایش متوالی قیمت هفتگی طلای سیاه را در معاملات روز جمعه (دیروز) رقم زد.

بهبود چشم انداز بازار، قیمت نفت را برای سومین هفته بالا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بازرگانان نفت می گویند: مصرف بالای بنزین در آمریکا و بروز نشانه هایی دال بر کاهش تولید نفت در سراسر جهان و قطع تولید برخی میدان های نفتی، زمینه ساز افزایش سرمایه گذاری در این بخش خواهد بود.
    «دومنیک کریچلا» از شرکای اصلی موسسه مدیریت انرژی واقع در نیویورک گفت: افزایش کنونی قیمت نفت ناشی از دیدگاه بازار است. بازار به تدریج متقاعد می شود که وضع نابسامان بازار نفت، رو به بهبود است و فرآیند تعادل مجدد بازار جهانی نفت کلید خورده است.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه بازار لندن با 1.3 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 45 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با 1.3 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به بهای 43 دلار و 73 سنت معامله شد.
    به گفته دلالان انگیزه های کسب سود، تا حدودی افزایش این هفته قیمت های نفت را محدود کرد. با افزایش سطح قیمت ها، برخی سرمایه گذاران اقدام به فروش سهام نفتی خود کردند تا از بالا رفتن قیمت ها سود ببرند. این اقدام به نوبه خود از شتاب افزایش سطح قیمت ها کاست.
    در هفته ای که گذشت قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک است، 4.5 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 8.4 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافت.
    افزایش واردات نفت چین در ماه مارس نیز به افزایش بهای نفت در هفته مذکور کمک کرد.
    با این حال، برخی تحلیلگران هشدار می دهند تا رفع کامل مازاد عرضه نفت در بازار و تعادل عرضه و تقاضا، راه درازی در پیش است.
    شرکت بیکر هیوز آمریکا روز جمعه اعلام کرد، شرکت های نفتی این کشور، فعالیت های حفاری را برای پنجمین هفته متوالی کاهش داده اند.
    رویترز افزود، با این حال، بازار هنوز در وضعیت مازاد عرضه است زیرا روزانه یک تا 2 میلیون بشکه نفت مازاد بر تقاضا تولید می شود.
    واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس 57.9 درصد نسبت به مارس سال گذشته افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها