عصر خودرو

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران اعلام کرد

عرضه اوراق اجاره دولت تا دقایقی دیگر در بازار فرابورس

عصر بازار- این اوراق به مبلغ اسمی ۵ هزار میلیارد ریال و با نرخ سود ۱۸ درصد منتشر شده و سررسید نهایی آن نیز اسفند ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

عرضه اوراق اجاره دولت تا دقایقی دیگر در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از عرضه 5 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره دولت در نماد معاملاتی "اجاد1" در بازار فرابورس ایران خبر داد.

    علیرضا توکلی با بیان اینکه اولین اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران، امروز مصادف با چهارم اردیبهشت ماه 1395 و تا دقایقی دیگر در بازار ابزارهای ‏نوین مالی فرابورس ایران عرضه خواهد شد، بیان داشت: این اوراق به مبلغ اسمی 5 هزار میلیارد ریال و با نرخ سود 18 درصد منتشر شده و سررسید نهایی آن نیز اسفند ماه 1398 خواهد بود.

    مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران تصریح کرد: عرضه این اوراق که به منظور تسویه بخشی از بدهی دولت با شرکت هواپیمایی ماهان و صندوق ‏حمایت و بازنشستگی آینده ساز منتشر شده است، به قیمت بازار و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در قیمت ‏انجام خواهد شد.

    وی افزود: با توجه به پرداخت مبلغ 90،740 ریال در اولین سررسید این اوراق در تاریخ 26 شهریور امسال و به منظور لحاظ ‏نمودن اجاره‌بهای فاصله زمانی بین تاریخ عرضه تا تاریخ فوق در پایان معاملات امروز، ‏مبلغ 17،394 ریال به قیمت معامله اضافه شده و تسویه پایان روز بر این مبنا انجام خواهد شد. ‏

    توکلی با بیان مثالی در این باره گفت: برای نمونه چنانچه قیمت کشف شده در روز عرضه، رقم 920،000 ریال باشد، در پایان معاملات این روز، مبلغ 937،394 ‏ریال در ازای هر ورقه یک میلیون ریالی از خریداران اخذ و به حساب ناشر اوراق واریز خواهد شد.

    وی تاکید کرد: پس از تاریخ عرضه،سود ‏روزشمار مربوط به اجاره‌بهای این اوراق در هر روز مطابق جدول پیوست به قیمت‌های معاملاتی اضافه شده و بین خریدار و ‏فروشنده اوراق مبادله خواهد شد؛ بنابراین لازم است سرمایه‌گذاران و فعالان بازار در هنگام ثبت سفارش خرید خود در سامانه ‏معاملاتی، به این موضوع توجه لازم و کافی را داشته باشند.‏

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها