عصر خودرو

شرکتی که بیشترین افراد را در جهان استخدام می‌کند

عصر بازار- برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی تقریبا به همان اندازه که در ایالات‌متحده درآمد دارند، در خارج از این کشور نیز درآمد کسب می‌کنند و تعداد کارمندان آنها این مورد را تایید می‌کند.

شرکتی که بیشترین افراد را در جهان استخدام می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، استارباکس یک نمونه از این شرکت‌هاست؛ تنها در چین 5400 فروشگاه و حدود 60 هزار کارگر دارد. سایر شرکت‌هایی که تعداد زیادی از افراد خارج از ایالات‌متحده دارند، تعدادی خرده‌فروش و برخی هتل‌های زنجیره‌ای هستند.

    فروش بین‌المللی منبع درآمد اخیر برای برخی شرکت‌هاست. برای سال‌ها، وال‌مارت تمام فروشگاه‌های خود را در ایالات متحده ثبت کرده بود اما در حال حاضر این مورد دیگر درست نیست.

    برای شناسایی بزرگترین کارفرمای عمومی در آمریکا، آمار کل اشتغال در 1000 شرکت برتر از فهرست جهانی 500 فورچون بررسی شد. اشتغال در سراسر جهان برای سال‌های 2020 و 2021 همچنین ارقام درآمد برای سال 2021 نیز از فورچون بدست آمد.

    بزرگترین کارفرمای آمریکا، وال‌مارت، 100هزار کارگر اضافه کرد تا کل کارکنان خود را به 2.3 میلیون نفر در سال 2021 برساند. وال‌مارت بزرگترین کارفرما در 19 ایالت آمریکا ازجمله هر ایالت جنوبی به جز کارولینای شمالی است.

    نیروگاه تجارت الکترونیک آمازون که در سال 1994 تاسیس شد، اشتغال را با بیش از 62 درصد افزایش به حدود 1.3 میلیون کارگر در سال 2021 رساند. این شرکت مستقر در سیاتل، اکثر این افراد را در ایالت واشنگتن و کالیفرنیا استخدام می‌کند.

    شرکت‌هایی در بخش‌های مانند مهمان‌نوازی (ماریوت، هیلتون)، خرده‌فروشی (میسیز، بیست بای)، خطوط هوایی (دلتا، یونایتد) و غذا (داردن، یام) بیشترین آسیب را در طول همه‌گیری و کاهش تعداد کارکنان متحمل شدند اما همچنان موفق بودند.

    کارمندان وال‌مارت در سراسر جهان در سال  2021 تعداد دو میلیون و 300 هزار نفر و در سال 2020 کارمندان در سراسر جهان دو میلیون و 200 هزار نفر بودند.

    درآمد 2021وال‌مارت  559.15 میلیارد دلار و ارزش بازار تا 31 مارس به میزان 382.64 میلیارد دلار اعلام شده است.

    برچسب ها