عصر خودرو

نشریه دیپلمات:

همکاری ایران و اسپانیا در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای

عصر بازار- نشریه 'دیپلمات' در گزارشی نوشت: اسپانیا در پروسه ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران، آمادگی خود را به تهران اعلام کرده است.

همکاری ایران و اسپانیا در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این نشریه روز جمعه افزود: طبق اعلام مقامات ایرانی، اسپانیا تبدیل به اولین کشور خارجی خواهد شد که پس از اجرایی شدن برجام در زمینه انرژی با تهران همکاری خواهد کرد.
    در این گزارش به مطالب منتشره در رسانه های ایرانی در این خصوص پس از سفر اخیر «فرناندو مارتی شارف هوسن» رئیس 'شورای امنیت هسته ای اسپانیا' به ایران و ملاقات وی با «علی‌ اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره شده است.
    در این گزارش به نقل از منابع شورای امنیت هسته ای اسپانیا تاکید شده که این سفر در چارچوب فعالیت های بین المللی این شورا صورت گرفته و در طی آن هیچ توافق مشخصی حاصل نشده است.
    در این گزارش به ملاقات هیات اسپانیایی با «بهروز کمالوندی» معاون سازمان انرژی اتمی و «ناصر راستخواه» رئیس مرکز امنیت اتمی‌ ایران نیز اشاره شده است.
    همچنین آمده است که کمالوندی در ژانویه سال جاری خبر از امضای توافق بین ایران و اسپانیا ظرف ماه های آتی در جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای داده و تاکید کرده که این نوع مذاکرات بین دو کشور حتی پیش از حصول توافق هسته ای در ژوئیه سال 2015 آغاز شده است.
    بر این اساس، کمالوندی گفت چنین توافقی، همکاری اسپانیا در ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران، آموزش پرسنل و همچنین آماده سازی تکنسین های ایرانی برای مقابله با حوادث هسته ای را نیز شامل می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها