عصر خودرو

امیدواری تولیدکنندگان نفت برای توافق در طرح فریز نفتی

عصر بازار- عمان پیشنهاد داد که در اختلاف بین ایران و عربستان بر سر طرح فریز نفتی میانجی گری کند.

امیدواری تولیدکنندگان نفت برای توافق در طرح فریز نفتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، عمان که بزرگتربن صادر کننده نفت غیر عضو اوپک در خلیج فارس است، بین ایران و عربستان که در طرح فریز نفتی به اختلاف رسیدند میانجیگری می کند. اختلاف بین این دو کشور موجب شکست طرح فریز نفتی و بی ثمر ماندن جلسه دوحه شده است .

    بر اساس این گزارش، وزیر نفت و گاز عمان، روز دوشنبه پیشنهاد کرد بین ایران و عربستان برای حل اختلافات بر سر طرح فریز نفتی میانجی گری کند.

    نشست فریز نفتی، پس از کارشکنی عربستان به شکست انجامید و 16 کشور تولیدکننده نفت نتوانستند بر سر ایجاد محدودیت در عرضه نفت به توفق برسند. البته این نتیجه خارج از توقع نبود زیرا ایران در این جلسه شرکت نکرد و عربستان اصرار بر ایران داشت که اگر ایران شرکت نکند ما نیز شرکت نخواهیم کرد.

    وزیر نفت و گاز عمان در گفت وگویی با تلویزیون بلومبرگ گفت که نتیجه نشست روز یکشنبه در دوحه ناامیدکننده بود، اما غیرمنتظره نبود، زیرا ایران در این گفت وگوها حضور نداشته و عربستان بر مشارکت ایران در طرح فریز اصرار دارد.

    محمد الرمحی وزیر نفت و گاز عمان با بیان اینکه هنوز هم امکان همکاری تولیدکنندگان نفتی برای رسیدن به توافق وجود دارد، پیشنهاد کمک به انجام چنین گفت وگوهایی را مطرح کرد.

    وی گفت که عمان با همه روابط خوبی دارد. پس عمان شرایطی را که برای همه خوب است را در نظر خواهد گرفت.

    یکی از پیشنهاداتی که عمان در جلسه دوحه مطرح کرد این بود که پایین ترین سطح تولید را متوقف نکنند و همه کشورها در بالاترین سطح تولیدشان را متوقف کنند. با این طرح هیچ کشوری مخالفت نخواهد کرد . ولی در جلسه دوحه با این پیشنهاد موافقت نشد.

    تولیدکنندگان باید تا قبل از جلسه اعضای اوپک در ماه جون به اجماعی در فریز نفتی برسند. وزیر نفت عمان مطرح کرد که امیدواریم که کشورهایی که در روز یک شنبه در جلسه دوحه شرکت نکردند حتما در جلسه اوپک در ماه جون شرکت کنند و تا آن زمان باید کشورها را متقاعد کنیم تا به یک توافق در فریز نفتی برسیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها