عصر خودرو

کارشناس ارشد آژانس بین‌المللی انرژی:

عربستان و روسیه تا می‌توانند نفت تولید می‌کنند

عصر بازار- با توجه به شکست توافق دوحه قطر یکی از کارشناس آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد، عربستان و روسیه برخلاف آنچه می‌گفتند، تا می‌توانند نفت صادر خواهند کرد.

عربستان و روسیه تا می‌توانند نفت تولید می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بنا به گفته مدیر بخش صنعت نفت و بازار آژانس بین‌المللی انرژی بر خلاف آنچه پیش‌تر روسیه و عربستان اعلام کرده‌اند، این دو کشور پس از شکست توافق دوحه قطر تا می‌توانند نفت تولید کرده و صادر خواهند کرد.

    بنا به گفته نیل اتکینسون تا یک هفته پیش از برگزاری نشست دوحه روسیه و عربستان همواره بر لزوم کاهش عرضه نفت در بازار جهانی تأکید می‌کردند، اما با برگزاری نشست دوحه شکست دو کشور تهدید کردند که تولید نفت خود را افزایش خواهند داد.

    این کارشناس انرژی تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی و روند آزاد عرضه نفت در بازار،‌ عربستان و روسیه با توان خود اقدام به تولید نفت خواهند کرد.

    وی تأکید کرد: ما در حال حاضر در شرایط پیش از برگزاری نشست دوحه هسیتم، به گونه‌ای که کشورها تا می‌توانند اقدام به تولید نفت و فروش آن به هر میزان و بدون توجه به قیمت و با هدف تصاحب بازار می‌کنند.

    اتکینسون تأکید کرد: حتی پیش از برگزاری نشست دوحه و در حالی که روسیه در حال قدم برداشتن به سمت توافق برای محدود کردن عرضه نفت خود بود، این کشور همچنان روند صعودی تولید نفت را طی می‌کرد.

    با توجه به افزایش اختلافات بین اعضای اوپک کارشناسان در حال بررسی اقدامات این کارتل نفتی در نشست آینده خود در ماه ژوئن هستند.

    مقامات اوپک اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که طرح فریز نفتی در نشست ماه جون این سازمان مطرح شود. عربستان در نشست دوحه قطر مشارکت ایران در طرح فریز نفتی را به عنوان پیش شرط ورود این کشور به توافق دوحه عنوان کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها