عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

بازار پلیمر در انتظار تعیین تکلیف بهای نفت

عصر بازار- در هفته ای که گذشت معاملات پلی پروپیلن ها، پی وی سی ها، پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی استایرن ها در گروه محصولات پلیمری مورد توجه خریداران قرار داشت.

بازار پلیمر در انتظار تعیین تکلیف بهای نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به گفته  کارشناسان بازار، عرضه محدود پلی پروپیلن ها و پلی اتیلن های سبک یکی از دلایل توجه به خرید این گروه از محصولات است.

    این در حالی است که هنوز پی وی سی ها در کانون توجه خریداران قرار دارند، با وجود اینکه با افت قیمت در هفته گذشته روبه رو شدند. از سوی دیگر خرید پی وی سی ها نیز براساس سهمیه ماهانه بهین یاب انجام شد و این موضوع توانست به تعادل بازار پی وی سی کمک کند.

    با این حال به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، روند بازار بستگی بسیاری به قیمت نفت و محصولات پلیمری در بازارهای جهانی دارد. از این رو اکثر معامله گران در انتظار تعیین تکلیف در بازار نفت هستند.

    البته در حال حاضر بازار محصولات پلیمری با رونق نسبت به سال قبل دنبال می شود و به گفته معامله گران اگر قیمت نفت تقویت شود، انتظار برای افزایش قیمت ها باز هم در بازار وجود دارد.

    در همین  حال برخی از محصولات پلیمری نیز با تقاضای اندک خریداران روبه رو هستند و به نظر نمی رسد این گروه از محصولات در آینده ای نزدیک با تغییر در روند معاملات روبه رو شوند.

    محصولاتی مانند پلی اتیلن های سبک  خطی، پلی اتیلن های سنگین بادی و گریدهای پلی پروپیلن های شیمیایی از کالاهایی هستند که روند معاملاتشان آرام دنبال می شود.

    با این حال اکثر خریداران معتقدند که بازار محصولات پلیمری با توجه به افزایش خریدها در هفته های قبل، با آرامش بیشتری در حال حاضر روبه رو به است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها