عصر خودرو

دلار از ضعف گریخت

عصر بازار- آخرین تحولات بازارهای جهانی ارز حاکی از آن است که شرایط بازار به گونه‌ای بوده که تنها می‌توان آن را متاثر از عوامل زودگذر به خصوص در رابطه با ارزهای عمده دانست. شاخص دلار در این دوره اندکی تقویت شد و از پایین‌ترین سطوح ثبت شده در هفته‌های پیش فاصله گرفت.

دلار از ضعف گریخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در هفته منتهی به 17 آوریل پایان فروردین‌ماه، ارزش دلار نسبت به هفته ماقبل آن در مقابل ارزهایی همچون ین 0.65، یورو یک و فرانک 1.49 درصد تقویت شده است.

    بررسی‌ها بر این تاکید دارد که ژاپنی‌ها، عرب‌ها و روس‌ها بر تقویت ارزش دلار در مقابل سایر ارزها تاثیر‌گذار بودند. این در حالی است که اظهارات دبیر ریاست کابینه ژاپن مبنی بر این‌که توافق گروه 20 برای اجتناب از تضعیف رقابتی ارز به معنی عدم دخالت در بازار برای مقابله با نوسانات نیست، یکی از عوامل موثر بود. انتشار خبر توافق روسیه و عربستان برای تثبیت سطح تولید نفت نیز ضمن تقویت بازارهای سهام دلار را به ویژه در برابر ین تقویت کرد.

    همچنین در هفته گذشته دلار در برابر پوند تا بیش از نیم درصد تضعیف ارزش شده است. تقویت قیمت نفت، دلار آمریکا را در برابر ارزهای وابسته به آن تضعیف کرد. از سویی دیگر افزایش کمتر از انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه مارس و همین طور کاهش قیمت نفت در روزهای پایانی هفته به دلیل افزایش اضطراب بازار از نتیجه نشست تولید‌کنندگان نفت در تعطیلات پایان هفته از دیگر عوامل تضعیف دلار بود.

    طلا افت کرد
    بنا بر این گزارش، در هفته منتهی به 17 آوریل بهای طلا نیز تا 0.62 درصد کاهش یافته و در بازار نیویورک در محدوده 1226 تا 1257 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایینی ثبت شد . این در حالی است که فلز زردرنگ پس از سه هفته متوالی افزایش قیمت سرانجام با افت روبه‌رو شده است. در این رابطه نیز تقویت دلار در مقابل ارزهای عمده و نیز عملکرد مطلوب بازارهای سهام در سراسر دنیا از تمایل به سمت دارایی‌های امن کاسته و سبب افزایش قیمت آنها شد.

    ریزش دلار به داد نفت رسید
    اما بهای نفت برنت و آمریکا در هفته پایانی فروردین‌ماه افزایش یافته است. بانک مرکزی اعلام کرد که اخباری در رابطه با توافق روسیه و عربستان قبل از برگزاری جلسه برخی کشورهای عضو اوپک و روسیه برای تثبیت سطح تولید و کاهش ارزش دلار از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت نفت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها