عصر خودرو

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

عراق، افغانستان و کشورهای CIS بهترین مشتریان تجهیزات نفتی ایران

عصر بازار- دیده ور گفت: امیدواریم در پسابرجام با ورود شرکت‌های دارای تکنولوژی، سازندگان تجهیزات بتوانند با تامین بخش عمده از نیازهای آن‌ها به بازارهای جدیدی دست یابند.

عراق، افغانستان و کشورهای CIS بهترین مشتریان تجهیزات نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد حسن دیده ور عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت  درباره موانع صادراتی بخش خصوصی گفت: در کل صادرات بسیار مشکل‌تر از واردات است و برای انجام صادرات باید زیرساخت‌های آن از جمله رفع موانع گمرکی و اجازه ورود قطعاتی که بعضا در کشور ساخته نمی‌شود، تعیین تعرفه‌های مناسب و ایجاد زمینه‌های خوب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

    وی افزود: در کشور ما متاسفانه در قوانین مالی و بانکی ابهاماتی وجود دارد که یک صادر کننده نمی‌تواند از امتیازات تامین سرمایه بهره گیری کند و تا زمانی که اقتصاد کشور دولتی است و رانت وجود دارد پیشرفت عمده‌ای در صادرات بخش خصوصی ما پیش نخواهد آمد.

    دیده ور  تصریح کرد: برای توسعه و بهبود روابط سیاسی با کشورهای اسلامی و همسایگان باید به مسئله تعرفه توجه کنیم زیرا سرمایه گذاری داخلی مکمل سرمایه گذاری خارجی است تا زمانی که بخش خصوصی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده متاسفانه توسعه و پیشرفت این بخش انجام نمی‌گیرد لذا باید به بخش خصوصی بهای بیشتری داد.

    وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در پسابرجام با ورود شرکت‌های دارای تکنولوژی سازندگان تجهیزات بتوانند با تامین بخش عمده از نیازهای آن‌ها به بازارهای جدیدی دست یابند، اظهار داشت: البته سازندگان نیز نباید منتظر بمانند تا خریدار سراغ آن‌ها بیاید چرا که الفبای اول صادرات بازاریابی است.

    عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: اگر نگاهی به سازندگان چین و حتی ترک داشته باشیم در می‌یابیم که برای صدور کالاهای ساخت کشورشان از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند.

    وی درباره بازار صادراتی استصناء تصریح کرد: در حال حاضر کشور عراق، افغانستان و CIS از بهترین مشتریان کالاهای ساخت ایران هستند ولی ترکیه یکی از بزرگ‌ترین رقبای ما در منطقه هستند که باید با همکاری دولت تدبیر و امید برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان سرمایه‌های ملی کشور امکانات بیشتری فراهم آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها