عصر خودرو

یک مقام ارشد بورس خبر داد

افزایش ۲ برابری فروش اوراق قرضه در بورس تهران طی امسال

عصر بازار- یک مقام ارشد بورس تهران گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران شرکت های بیشتری را تشویق می کند تا با صدور اوراق قرضه بازار سرمایه را عمق بیشتری ببخشند، ارزش فروش اوراق قرضه ایرانی امسال دو برابر خواهد شد.

افزایش ۲ برابری فروش اوراق قرضه در بورس تهران طی امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به گفته یک مقام ارشد بورس تهران، در حالی که جمهوری اسلامی ایران شرکت های بیشتری را تشویق می کند تا با صدور اوراق قرضه بازار سرمایه را عمق بیشتری ببخشند، ارزش فروش اوراق قرضه ایرانی امسال دو برابر خواهد شد.

    روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس گفت، انتظار می رود تا مارس 2017، 30 پیشنهاد جدید با مجموع ارزش 10 میلیارد دلار در بورس مطرح شود. 8 مورد فروش در سال 94 به ارزش مجموعا 5 میلیارد دلار اتفاق افتاد.

    وی افزود: «بازار بدهی ما امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت. به گفته حسینی مقدم، دولت برای تامین مالی پروژه های زیرساختی، اوراق قرضه ای را به فروش خواهد رساند و «بعد از آنکه بودجه جدید به تصویب برسد، ممکن است یک سری دیگر از اوراق قرضه وزارت نفت نهایی شود.»

    توافق هسته ای سال گذشته بین ایران و 6 قدرت جهانی به تحریم های چندین ساله علیه ایران که مانع از دسترسی این کشور به بازارهای مالی شده بود پایان داد. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران حمایت از بخش خصوصی و بازارهای سرمایه را به عنوان اولویت اصلی اصلاحات اقتصادی دولت خود قرار داده و قصد دارد پای ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را به پروژه های زیرساختی کشور باز کند.

    حسینی مقدم افزود، انتظار می رود بورس نیز  شاهد 15 عرضه عمومی اولیه با سرمایه پرداختی 3 میلیارد دلار در سال پیش رو باشد.

    افزایش فروش اوراق قرضه در بورس تهران پس از انتشار 2 نوبت اوراق قرضه از سوی شرکت ملی نفت ایران برای میدان گازی پارس جنوبی و میدان  نفتی کارون غربی اتفاق می افتد. این اوراق که مجموعا ارزش آنها به 1.5 میلیارد دلار می رسد، ماه گذشته 5 میلیارد دلار سفارش دریافت کردند.

    مونا حاجی علی عسگر، مدیر بانک سرمایه گذاری کاردان در این باره گفت: «اگر نگوییم این اتفاق بی سابقه بود، اما مطمئنا کم سابقه بود... اوراق قرضه شرکت ملی نفت ایران، بازار بدهی را وارد مرحله جدیدی کرد که بازار را بالغ تر، بزرگتر، شفاف تر و رقابتی تر کرد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو