عصر خودرو

صادرات روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت ایران به یونان

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به آغاز صادرات نفت ایران به یونان، اعلام کرد: روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت به این کشور اروپایی صادر می‌شود.

صادرات روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت ایران به یونان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به یونان، گفت: براساس توافقی که با شرکت «هلنیک پترولیوم» انجام شده، صادرات نفت خام ایران به این کشور اروپایی آغاز شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات روزانه 60 هزار بشکه نفت خام به این کشور اروپایی خبر داد و افزود: یونان یکی از بازارهای سنتی نفت ایران پیش از اعمال تحریم‌ها است که صادرات نفت به این کشور اروپایی به تازه‌گی کلید خورده است.

    پس از توافق ایران و بزرگترین پالایشگاه نفت یونان به منظور از سرگیری معاملات نفت خام، این کشور اروپایی خواستار انتقال و ترانزیت گاز ایران هم به کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

    «پانوس اسکورلتیس» وزیر انرژی یونان اخیرا با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با ایران به منظور واردات و ترانزیت گاز طبیعی، گفته است: بر اساس پتانسیل‌ و ظرفیت‌های دو کشور در حال گفتگو برای تبدیل کردن یونان به دروازه صادرات گاز و انرژی ایران به اروپا هستیم.

    این عضو کابینه دولت آتن با یادآوری اینکه ایران قصد دارد گاز خود را به شکل مایع (ال. ان. جی) و با کشتی صادر کند، بیان کرده است: بر این اساس پایانه‌های گاز در نزدیکی آتن می‌تواند یکی از مبادی ورود گاز ایران باشد و تاسیسات مشابه دیگری در شمال یونان هم می‌تواند درگاه دیگری برای ایران باشد. 

    همزمان با اعلام آمادگی وزیر انرژی یونان به منظور ترانزیت گاز یاران به اروپا، امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اخیرا از افزایش حجم فروش نفت به این شرکت یونانی به 150 هزار بشکه در روز در دوران پساتحریم خبر داده است.

    در همین حال، مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده استا: هلنیک پترولیوم به عنوان بزرگترین پالایشگر نفت یونان جز مشتریان سنتی نفت ایران بوده و بر اساس توافق انجام شده پایان ماه مارس سال 2016 میلادی (10 فروردین 1395) اولین محموله نفت خام تحویل این شرکت یونانی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها