عصر خودرو

قیمت نفت از ۴۵ دلار گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۷۰ سنت، معادل ۱.۶ درصد افزایش داشت و به ۴۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت از ۴۵ دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بعد از نشست بی نتیجه روز یکشنبه در دوحه، تولید کنندگان نفت این سیگنال را به بازار ارسال کرده اند که همچنان امکان رسیدن به توافقی در زمینه محدود شدن عرضه وجود دارد، قیمت نفت در مسیر ثبت سومین هفته افزایشی قرار دارد.

    قیمت ها در بازار نیویورک امروز تا 1.6 درصد افزایش یافته و در هفته جاری نیز 8.5 درصد رشد داشته است. عبدالله البدری، دبیرکل اوپک گفته کشورهای عضو اوپک به ایده فریز تولید باز خواهند گشت و ممکن است گفت و گوهایی را در این زمینه با دیگر کشورها داشته باشند. گفت و گوهای دوحه پس از آن شکست خورد که عربستان اعلام کرد بدون مشارکت همه اعضا از جمله ایران تولید خود را محدود نخواهد کرد.

    دیوید لنوکس، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فت پرافتس در سیدنی گفت: «اگر شما نگاهی به نشست دوحه بیاندازید می بینید که مسائل ژئوپلتیک بر مسائل تجاری سایه افکنده بود و از این رو نشست شکست خورد...من فکر می کنم با نزدیک شدن به نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن ما شاهد وقوع مجدد همان اتفاق خواهیم بود. مسائل ژئوپلتیک بر مسائل تجاری سایه خواهد افکند، به ویژه اگر شاهد ثبات نسبی یا افزایش قیمت نفت باشیم.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه ژوئن امروز تا 68 سنت افزایش داشت و به 43 دلار و 86 سنت رسید، اما بعدا با اندکی تعدیل 43 دلار و 70 سنت معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه یک دلار کاهش داشت و به 43 دلار و 18 سنت رسید. کل حجم نفت معامله شده در بازار نیویورک حدود 31 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود.

    قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه ژوئن امروز تا 70 سنت، معادل 1.6 درصد افزایش داشت و به 45 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه 2.8 درصد کاهش یافت و به 44 دلار و53 سنت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها