عصر خودرو

ایران مصمم به بازپس‌گیری سهم خود از بازار نفت است

عصر بازار- رویترز به نقل از یک مقام نفتی ایران اعلام کرد این کشور مصمم به باز پس گیری سهم خود از بازار جهانی نفت است و می تواند در برابر قیمت پایین نفت مقاومت کند.

ایران مصمم به بازپس‌گیری سهم خود از بازار نفت است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک منبع نزدیک به سیاست نفتی ایران گفت، این کشور مصمم به باز پس گیری سهم خود از بازار جهانی نفت است و می تواند در برابر قیمت پایین نفت مقاومت کند، زیرا در گذشته حتی نفت را تا بشکه ای 6 دلار نیز به فروش رسانده است.

    این منبع آگاه پس از آن این سخنان را مطرح ساخت که روسیه، یکی از شرکت کنندگان در مذاکرات ناموفق هفته گذشته در دوحه اعلام کرده که ممکن است عرضه نفت خود را افزایش دهد.

    این منبع با اشاره به محدود شدن برنامه هسته ای ایران در مقابل برداشته شدن تحریم های اقتصادی غرب گفت: «ما بهای بشکه های نفتی مان را با سانتریفیوژهایمان پرداخت کردیم.»

    «ما قرار است سهممان را از بازار پس بگیریم. برای ما نفت تنها 12 درصد از تولید ناخالص داخلیمان را تشکیل می دهد. ما نفتمان را در دوره جنگ ایران و عراق در دهه 1980 بشکه ای 6 دلار می فروختیم.»

    وی افزود، هرگونه توافقی برای محدود کردن عرضه در نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن بستگی به عربستان و کشور غیر عضو یعنی روسیه دارد.

    «اگر قرار است در ماه ژوئن توافقی امضا شود، شما باید از روسیه و عربستان این درخواست را بکنید. آنها مشکل بازار هستند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها