عصر خودرو

معاون وزیر نفت عراق:

نشست بعدی فریز نفتی ماه میلادی آینده در روسیه برگزار می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت عراق گفت، تولید کنندگان عمده عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان احتمالا ماه آینده در روسیه دیدار خواهند کرد تا تلاشی جدید را برای فریز تولید و افزایش قیمت نفت صورت دهند.

نشست بعدی فریز نفتی ماه میلادی آینده در روسیه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، فیاد النیما معاون وزیر نفت عراق گفت، تولید کنندگان عمده عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان احتمالا ماه آینده در روسیه دیدار خواهند کرد تا تلاشی جدید را برای فریز تولید و افزایش قیمت نفت صورت دهند.

    النیما که پس از آنکه عادل عبدالمهدی ماه گذشته حضورش در کابینه عراق را به حالت تعلیق درآورد، وظایف وزیر نفت را بر عهده دارد گفت، عراق انتظار دارد که به رغم شکست اوپک و دیگر تولید کنندکان از جمله روسیه در دستیابی به توافقی بر سر فریز نفتی در 17 آوریل در دوحه، قیمت نفت به آهستگی رشد کند.

    پس از اظهارات النیما، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، هنوز اتفاق نظری در مورد برگزاری نشست نفتی در ماه می وجود ندارد.

    النیما گفت: «عراق در این نشست حضور خواهد داشت...نظر عراق این است که باید برای مدتی کوتاه فریز تولید صورت بگیرد تا از طریق کاهش مازاد عرضه در بازار و بهبود قیمت ها، به حفاظت از منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان به صورت برابر کمک شود.»

    نشست دوحه بین بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان درباره محدود شدن تولید به این دلیل با شکست مواجه شد که عربستان اصرار داشت بدون مشارکت تمام اعضای اوپک از جمله ایران تولید خود را محدود نخواهد کرد. ایران فعلا مشارکت در فریز نفتی را رد کرده است. تنش ها میان ایران و عربستان، دو رقیب منطقه ای با رویاریی آنها در دو جبهه یمن و سوریه به اوج رسیده است.

    ایران به دنبال افزایش تولید و صادرات نفت خود پس از سال ها تحریم است. عراق نیز در تلاش است تا صنعت انرژی خود را بازسازی نماید و مشتریانش را که در طی دهه ها جنگ و تحریم از دست داده، مجددا به دست آورد.

    النیما گفت، تولید نفت عراق از جمله تولید منطقه اقلیم کردستان عراق در حال حاضر بین 4.7 تا 4.8 میلیون بشکه در روز است. وی افزود، صادرات نفت عراق شامل صادرات اقلیم کردستان در حال حاضر 3.9 میلیون بشکه در روز است و در ماه می نیز در همین سطح باقی خواهد ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها