عصر خودرو

سفیر کشورمان در لهستان:

ایران مزیت بزرگی برای مراودات تجاری اروپا با آسیاست

عصر بازار- سفیر ایران در لهستان گفت: قرار گرفتن کشورمان در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب، مزیتی بزرگ برای کشورهای اروپایی از جمله لهستان برای مراودات تجاری با کشورهای آسیایی است.

ایران مزیت بزرگی برای مراودات تجاری اروپا با آسیاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رامین مهمانپرست  با «مارک گروبارچیک» وزیر اقتصاد دریایی لهستان دیدار و دو طرف، درباره زمینه های همکاری دو کشور در حوزه کشتیرانی، حمل ونقل دریایی، شیلات و ساخت انواع کشتی ها از جمله کشتی های ماهیگیری و صیادی گفت وگو کردند.

    وی در این دیدار با تاکید بر ظرفیت های همکاری های دو کشور در زمینه حمل ونقل دریایی، صنعت کشتی سازی و شیلات، به موقعیت ویژه ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن کشورمان در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب، فرصت خوبی برای لهستان است تا با استفاده از آن بتواند مراودات تجاری با کشورهای آسیایی را افزایش دهد.
    در این دیدار به موضوع هایی همچون «معرفی پروژه های جدید همکاری با هدف سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و لهستانی، امور تجاری مربوط به بنادر، جابه جایی کالا با استفاده از خطوط کشتیرانی و مزیت های حمل و نقل دریایی» پرداخته شد.
    «مارک گروبارچیک» وزیر اقتصاد دریایی لهستان نیز در این دیدار از آمادگی وزارتخانه متبوعش برای دعوت از وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای سفر به لهستان به منظور آغاز گفت وگوها و همکاری های دوجانبه خبر داد.
    در این دیدار دو طرف به همکاری های دانشگاهی درباره صنعت کشتی سازی و دریانوردی بین ایران و لهستان تاکید کردند.
    معاون وزیر توسعه لهستان هفدهم اسفندماه در دومین همایش مشترک اقتصادی و تجاری با خراسان رضوی(به عنوان نماینده ایران) بر افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد و از سفر دوباره هیات تجاری این کشور به ایران تا سه ماه آینده خبر داد.
    نخستین همایش مشترک اقتصادی دی ماه 94 با سفر هیات 30 نفره ای از استان خراسان به لهستان برگزار شده بود.
    بر اساس آمارها، در سال 2014 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان 75 میلیون دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها