عصر خودرو

چهار سند همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

عصر بازار- ایران و جمهوری آذربایجان در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان چهار سند همکاری امضا کردند.

چهار سند همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، تفاهمنامه تاسیس واحد تولیدی مشترک داروسازی در جمهوری آذربایجان میان شرکت های سرمایه گذاری و آذرسون باکو و شرکت داروپخش کشورمان به امضا رسید .
    بر اساس این تفاهمنامه قرار است ، در این واحد تولیدی مشترک که از سوی سه شرکت مذکور تامین مالی می شود ، 52 قلم دارو تولید شود .
    همچنین تفاهمنامه راه اندازی این واحد تولیدی در پارک صنعتی شهر سومقایت واقع در 30 کیلومتری باکو میان مسولان این پارک صنعتی و شرکت داروپخش ایران امضا شد.
    بر اساس تفاهمنامه دیگر امضا شده میان شرکت های ایران خودرو و آذیوروکار جمهوری آذربایجان قرار است دو شرکت بطور مشترک خودروهای سواری و لوازم یدکی آن را در واحد صنعتی نفتچالای جمهوری آذربایجان تولید کنند.
    تفاهنامه همکاری میان شرکت های سرمایه گذاری و آذیوروکار جمهوری آذربایجان شامل فعالیت این شرکت ها در واحد صنعتی نفتچالا است.
    محمود واعظی این اسناد امضا شده را نشانه اعتماد بخش های خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان به یکدیگر عنوان کرد و آن را از نظر گسترش همکاری های شرکت های خصوصی دو کشور مهم دانست.
    وی بر ضرورت فراهم کردن شرایط لازم برای گسترش همکاری های بخش خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان و رفع هرگونه موانع در این زمینه تاکید کرد و گفت ، رفع این موانع از جمله برطرف شدن روادید بین دو کشور موجب افزایش حجم گردش تجاری فی مابین خواهد شد.
    وی تحول اساسی فعلی در روابط دو کشور را نتیجه اراده سیاسی سران ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
    محمود واعظی گفت، افزایش 53 درصد حجم گردش بازرگانی در سه ماه اول سال جاری میان ایران و جمهوری آذربایجان نشانگر اعتماد بخش های خصوصی دو کشور می باشد.
    رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باره توافق دو کشور در حوزه داروسازی گفت ، داروهای تولیدی فقط برای بازار آذربایجان پیش بینی نشده بلکه برای کل منطقه در نظر گرفته شده است.
    محمود واعظی با اشاره به توافقات مهم حاصله در سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به ایران، این سفر خود به جمهوری آذربایجان را در چارچوب اجرایی شدن توافقات روسای جمهوری دو کشور عنوان کرد.
    وی افزود: جای خوشحالی است که در این مدت گذشته بخش قابل توجهی از توافقات یاد شده تحقق یافته است.
    محمود واعظی مراسم کلنگ زنی پل ریلی میان ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شده روز گذشته را خاطر نشان کرد و آن را پل دوستی بین دو کشور توصیف کرد و گفت : ما تلاش های لازم برای تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب را داریم.
    وی دیدار امروز با الهام علی اف را بسیار مهم خواند و گفت ، امیدوارم دستورات و نظرات رییس جمهوری آذربایجان باعث گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های دو کشور شود .
    شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز اسناد امضا شده را نشانه سطح توسعه روابط آذربایجان و ایران و همکاری های بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد.
    به گفته وی، دستورات اخیر رییس جمهوری آذربایجان شرایط خوبی برای فعالیت بخش خصوصی از جمله شرکت های خارجی در این کشور فراهم کرده است.
    مصطفی اف گفت، سطح روابط و همکاری های دو کشور جنبه راهبردی دارد و بر اثر تلاش های سران دو کشور روابط فی مابین در همه حوزه ها بیش از پیش توسعه می یابد.
    وی وجود ظرفیت های خوبی برای گسترش همکاری های دو جانبه را خاطر نشان کرد و گفت : اطمینان دارم بر اساس مذاکراتی که داشتیم شاهد موفقیت های جدید خواهیم شد .
    رییس آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود با تاکید بر این که پل ریلی در دست ساخت در مرز مشترک دو کشور تا اواخر سال جاری به پایان می رسد، گفت ، جمهوری آذربایجان در ساخت خط ریلی رشت - آستارا نیز مشارکت خواهد داشت و مذاکراتی در این زمینه نیز انجام گرفته است .
    شاهن مصطفی اف اعطای نشان دوستی جمهوری آذربایجان به رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را نشانه سطح بالای روابط دو کشور عنوان و همچنین از فعالیت های همه نهادهای ایرانی از جمله سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان در این زمینه تقدیر کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها