عصر خودرو

مدیر نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد

افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی یک موسسه اعتباری با پذیره نویسی در فرابورس

عصر بازار: پذیره نویسی ۳ میلیارد سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه موسسه اعتباری کوثر مرکزی در نماد "وکوثرح" با قیمت ثابت یک هزار و ۱۵۹ ریال در بازار پایه توافقی فرابورس ایران آغاز شد.

افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی یک موسسه اعتباری با پذیره نویسی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مدیر نظارت بازار فرابورس ایران از پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم افزایش سرمایه در نماد معاملاتی موسسه اعتباری کوثر خبر داد و افزود: مهلت پایانی این پذیره نویسی عمومی روز 8 شهریورماه تعیین شده است.
    افسانه اروجی در خصوص نحوه اولویت بندی سفارش‌های یکجا در نماد حق تقدم موسسه اعتباری کوثر مرکزی اظهار داشت: پذیره نویسی تعداد 3 میلیارد سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه موسسه اعتباری کوثر مرکزی در نماد "وکوثرح" با قیمت ثابت یک هزار و 159 ریال در بازار پایه توافقی فرابورس ایران آغاز شده و صرف سهام به میزان 159 ریال به سهامداران فعلی این موسسه تعلق خواهد گرفت.
    مدیر نظارت بازار فرابورس ایران با بیان اینکه این پذیره نویسی به منظور افزایش سرمایه 3 هزار میلیارد ریالی موسسه اعتباری کوثر مرکزی انجام می‌شود، افزود: حداقل تعداد سهام قابل خریداری توسط هریک از پذیره نویسان مجاز 10 هزار سهم و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید به میزان 60 میلیون سهم تعیین شده است.
    اروجی، آخرین مهلت شرکت در این پذیره نویسی عمومی را 8 شهریورماه عنوان کرد و گفت: بر این اساس، نماد معاملاتی این پذیره نویسی در هر زمان که تمامی سهام مورد پذیره نویسی به فروش برسد و حداکثر تا تاریخ مذکور متوقف می‌شود.
    وی با بیان اینکه در سامانه معاملات بازار پایه توافقی، اولویت با سفارش‌های خرید و فروش وارد شده به صورت صرفاً مقطوع است، ادامه داد: بر اساس مفاد ماده 5 قانون سیاست‌های کلی اصل 44، رعایت سقف مجاز تملک سهام بانک‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای هر شرکت سهامی عام یا تعاونی سهامی عام یا هر مؤسسه و نهاد عمومی غیر دولتی به میزان 10 درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی 5 درصد الزامی است و معاملات بیش از سقف‌های مجاز در این ماده، باطل خواهد شد.
    اروجی خاطرنشان کرد: همچنین هیچ یک از بانک‌ها اعم از دولتی یا غیردولتی و موسسات اعتباری نمی‌توانند در هیچ زمان بیش از یک درصد سهام بانک را دارا باشند و فرابورس ایران به طور دقیق بر اجرای صحیح مقررات در این خصوص نظارت دارد.

    برچسب ها