عصر خودرو

طی سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید؛

رشد ۷۱ درصدی فروش شرکت‌های معدنی در بازار سرمایه

عصر بازار- شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی بورسی طی سال گذشته با فروش ۵۵۳ هزار میلیارد تومانی، رشد ۷۱ درصدی را تجربه کردند؛ همچنین ۲۱ درصد از فروش کل بورس به این شرکت‌ها اختصاص داشت.

رشد ۷۱ درصدی فروش شرکت‌های معدنی در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایمیدرو، عملکرد 74 شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی در بورس طی سال گذشته با رشد 71 درصدی به 553 هزار میلیارد تومان رسید؛ این در حالی است که میزان فروش این شرکت ها طی اسفند 1400 نیز رشد 41 درصدی را به ثبت رسانده است.

    شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی سال گذشته با فروش بیش از 143 هزار میلیارد تومان شاهد رشد 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1399 بود.

    فروش بورسی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز طی 12 ماهه سال گذشته به بیش از 79 هزار میلیارد تومان رسید که افزایش 89 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن نشان می دهد.

    همچنین طی مدت یاد شده، شرکت فولاد خوزستان با فروش بیش از 50 هزار میلیارد تومان شاهد رشد 64 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1399 بود.

    سهم 21 درصدی شرکت های معدنی در بورس

    شرکت های معدن و صنایع معدنی در سال گذشته توانستند با فروش 553 هزار میلیارد تومان، 21 درصد از فروش کل بورس را به خود اختصاص دهند.

    این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان 19 درصد از سهم فروش شرکت های معدنی را به خود اختصاص داد و در رتبه نخست این شرکت ها قرار گرفت.

    همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان هریک با سهم 13 درصدی در رتبه دوم و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با 12 درصد سهم از فروش کل در رتبه سوم فروش شرکت های معدنی در بورس قرار گرفت.

    برچسب ها