عصر خودرو

وزیر راه وشهرسازی:

انتظار این بود تاکنون ۱۰۰ هواپیمای اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد کشورشود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی ایران هنوز تصمیمی برای سرمایه‌ گذاری در صنعت هوانوردی نگرفته است، گفت: با توجه به تقاضا در بازار، انتظار این بود که حداقل ۱۰۰ هواپیما به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد کشور شود.

انتظار این بود تاکنون ۱۰۰ هواپیمای اجاره و اجاره به شرط تملیک وارد کشورشود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در دیدار با مدیران شرکت های هوایی و مسئولان صنعت هوانوردی و فرودگاهی افزود: در صنعت هوایی بخش خصوصی همپا با بخش دولتی نیست و وقتی تقاضا در بازار وجود داشته باشد بازار مشتری خودش را پیدا می‌کند.

    وی اظهارداشت: همه شرکت‌های لیزینگ موجودی دارند ولی هنوز هیچ شرکت هواپیمایی غیردولتی ایران در بخش لیزینگ اقدامی نکرده است و در اینجا ما در برابر مردم و دولت نمی‌توانیم به صورت محکم از آنها دفاع کنیم.
    آخوندی ضمن تشکر از فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز گفت: صنعت هوانوردی ایران برای توسعه کشور می‌تواند یک پیشتاز توسعه باشد و به همین دلیل در این خصوص وقت می‌گذارم و توجه جدی به تأمین زیرساخت‌های این حوزه دارم.
    وی تاکید کرد: کارهای بسیار بزرگی برای توسعه صنعت هوانوردی و فرودگاه‌های کشور در حال انجام است و به تدریج قراردادهای آن منعقد و اجرایی می‌شود، همچنین در حوزه سیستم‌های هوانوردی و ناوبری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که یکی از اقدامات در سفر وزیر حمل و نقل فرانسه، نهایی شدن قرارداد خرید 3 دستگاه رادار برای نصب در فرودگاه‌های مهر‌آباد٬ شیراز و بندرعباس بود که بین شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت تالس فرانسه به امضا رسید و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
    آخوندی فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری خواند و افزود: اواخر سال گذشته بود که این فرودگاه به عنوان منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌ گذاران معرفی شد.
    به گفته وی، برای دسترسی به فرودگاه امام‌خمینی (ره) علاوه بر آزادراه تهران- قم مسیر دیگری از کمربندی جنوب‌غربی تهران از سمت چرمشهر و آبیک در نظر گرفته می شود تا کسانی که به سمت فرودگاه عزیمت می‌کنند، بتوانند بدون ورود به تهران به این فرودگاه دسترسی داشته باشند.
    عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه یک دسترسی ریلی ویژه و جداگانه نیز برای فرودگاه امام خمینی (ره) در نظر گرفته خواهد شد٬ اظهارداشت: تلاش می‌کنیم این فرودگاه به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی و تجاری به یک لجستیک پارک تبدیل شود.
    وی با بیان اینکه مفهوم حمل و نقل چند وجهی با محوریت صنعت هوانوردی در فرودگاه امام خمینی (ره) دنبال می‌شود٬ افزود: در ادامه این فرودگاه از طریق ریل به بنادر کشور متصل خواهد شد، بنابراین سرمایه‌گذاری عمده‌ای در فرودگاه امام در حال انجام است.
    آخوندی افزود: البته اقداماتی نیز برای امور کوتاه ‌مدت و فوری در حال انجام است، برای مثال در فصل پاییز امیدواریم که ترمینال سلام آماده شود تا فرودگاه امام (ره) از این وضعیت نا بسامان خارج شود، همچنین امیدواریم ترمینال موجود در این فرودگاه نیز با اصلاحات جدید بیش از پیش فعال شود.
    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه فقط بحث حمل و نقل مطرح نیست، بلکه هدف توسعه ملی کشور است٬ افزود: فرودگاه‌های کوچک نیز با اضافه شدن ناوگان کوتاه برد به ناوگان فعلی فعال می‌شوند و این مساله می تواند به توسعه گردشگری بسیار کمک کند.
    آخوندی رشد صنعت هوانوردی را در دنیا بسیار پرشتاب ارزیابی کرد و گفت: البته در کشور ما نیز این صنعت در قیاس با سایر روشهای حمل و نقل رشد مناسبی داشته است ولی در عین حال این انتظار وجود دارد که در این بخش سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود.
    در نشست وزیر راه وشهرسازی با مدیران شرکت های هوایی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری و رحمت الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور حضور داشتند و در این نشست مسایل و مشکلات صنعت هوانوردی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها