عصر خودرو

اعلام آمادگی روسیه برای افزایش بی سابقه تولید نفت

عصر بازار- روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد آماده است تولید نفت خود را به سطحی بی سابقه برساند. روسیه این مسئله را چند روز پس از شکست تلاش ها برای تثبیت سطوح تولید نفت و تهدید عربستان سعودی در مورد عرضه بیشتر نفت خام به بازار مطرح کرد.

اعلام آمادگی روسیه برای افزایش بی سابقه تولید نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، الکساندر نوواک وزیر انژری روسیه در حاشیه کنفرانسی بین المللی درباره انرژی در مسکو به خبرنگاران گفت:«آنها ( سعودی ها ) از توانایی افزایش قابل توجه تولید نفت برخودارند. ما نیز توانایی چنین کاری را داریم.»

    وی تصریح کرد روسیه به لحاظ تئوری قادر است تولید نفت خود را از سطوح کنونی که 11 میلیون بشکه در روز است به 12 میلیون یا حتی 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
    روسیه طی یک دهه گذشته بارها سطح تولید خود را افزایش داده است. کارشناسان نفتی بارها پیش بینی کرده اند روسیه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد اما نه تنها چنین چیزی اتفاق نیفتاده بلکه این کشور سطح تولید خود را پیوسته افزایش داده است.
    عربستان سعودی نیز که بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان به شمار می رود یک سال است سطح تولید خود را افزایش داده است و روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
    از سوی دیگر ایران نیز اعلام کرده مصمم به افزایش سطح تولید نفت خود و بازگرداندن آن به سطوح پیش از اعمال تحریم ها علیه این کشور است. این اعلام آمادگی ایران برای افزایش تولید نفت خود پس از لغو بخشی از تحریم ها علیه ایران درپی موافقتنامه هسته ای بین تهران و گروه پنج به اضافه یک مطرح شد.
    عربستان سعودی هیچگونه محدودیتی را در تولید خود، حتی تثبیت تولید نفت در سطوح بی سابقه، نخواهد پذیرفت مگر آنکه ایران با محدودیت های مشابه موافقت کند. ایران نیز با چنین محدودیت هایی تا زمانی که میزان تولید این کشور به سطوح پیش از تحریم ها علیه تهران برسد مخالفت کرده است.
    عربستان سعودی بهای پایین تر نفت و درآمد کمتر برای همه تولید کنندگان را به موافقتنامه ای درمورد تولید نفت ترجیح می دهد که منجر به افزایش درآمد رقیب دیرینه خود در خلیج فارس شود.
    ایران طی بیش از یک سال گذشته پیوسته تاکید کرده است قصد دارد تولید نفت خود را به سطوح پیش از تحریم ها علیه این کشور افزایش دهد و پس از آن هرگونه محدودیت را برای کمک به تثبیت قیمت ها بررسی خواهد کرد، موضعی که اکثر دیگر تولید کنندگان نفت آن را کاملا پذیرفته اند.
    تلاش برای توافق درباره تثبیت تولید نفت بین کشورهای تولیدکننده در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و خارج از آن روز یکشنبه پس از آنکه عربستان سعودی مشارکت ایران را در این زمینه خواستار شد با شکست روبرو شد.
    ونزوئلا پیش بینی کرده است اگر تولید کنندگان نفت نتوانند گفتگوها را از سر بگیرند، قیمت ها طی چند هفته آینده ممکن است کاهش یابد. ونزوئلا که از کشورهای عضو اوپک به شمار می رود به همراه روسیه که از کشورهای غیر اوپک است از حامیان اصلی توافق درمورد تثبیت تولید نفت هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها