عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز پنج شنبه به دلیل نگرانی مجدد از اشباع بیش از حد بازار عرضه با روند نزولی آغاز بکار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز پنج شنبه به دلیل اعلام آمادگی ایران و روسیه برای افزایش تولید و همچنین کاهش نسبی در آمار ذخایر نفت آمریکا با کاهش روبرو شد. 

    براساس اعلام سازمان بین المللی انرژی، بازگشت توازن به بازار عرضه و تقاضا نفت تا سال 2017 میلادی زمان خواهد برد.  در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 44سنت کاهش به رقم 45 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید،  ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 40 سنت کاهش در برابر 43 دلار و 78 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    بر همین اساس اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته میلادی از رشد 2.1 میلیون بشکه ای برخوردار بوده است.

    البته پیش از این وزیر انرژی روسیه گفته بود که این کشور می تواند ظریف تولید فعلی نفت خود را که نزدیک به 11 میلیون بشکه در روز است،  به 12 میلیون یا حتی بیش از 13 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها