عصر خودرو

بانک بارکلیز انگلیس:

قیمت نفت در پایان سال ۲۰۱۶ به ۵۰ دلار می رسد

عصر بازار- شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا گزارش داد، بانک بین المللی بارکلیز انگلیس پیش بینی می کند تقاضای نفت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ افزایش یابد و قیمت های نفت در اواخر این سال به ۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

قیمت نفت در پایان سال ۲۰۱۶ به ۵۰ دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: تحلیلگران پیش بینی می کنند در شرایطی که نشست سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و غیراوپک در یکشنبه گذشته (29 فروردین) در دوحه بدون نتیجه پایان یافت ، قیمت های نفت کاهش یابد، اما نکته جالب توجه این است که با وجود تهدید تولیدکنندگان به تولید بیشتر، معاملات در بازارها با قوت در جریان است و از حجم آن کاسته نشده است.

    «مایکل کوهن» رئیس بخش تحقیقات انرژی بانک بین المللی بارکلیز انگلیس، عامل کاهش نیافتن حجم معاملات را افزایش تقاضا در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی دانست و گفت: اعتصاب در کویت که تولید نفت این کشور را به کمتر از نصف کاهش داد، قیمت نفت را دیروز بالا برد.
    قیمت نفت خام آمریکا دیروز (سه شنبه) در پایان معاملات بازار نیویورک بیش از سه درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش یافت و به 41 دلار و هشت سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن با تقریبا سه درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه گذشته، 44 دلار و چهار سنت اعلام شد.
    کوهن دیروز به سی ان بی سی گفت: انتظار می رود اختلال ناگهانی ایجاد شده در تولید نفت کویت بر بازار تاثیر بگذارد و آن را متعادل تر کند، اما این اعتصاب عمر کوتاهی دارد.
    بنا به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی میزان افزایش تقاضای جهانی نفت در سال 2016 معادل 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود در حالی که در سال گذشته میلادی معادل 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافته بود.
    همچنین، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده عرضه جهانی نفت در ماه مارس 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 96.1 میلیون بشکه در روز رسیده است.
    کوهن گفت: بانک بارکلیز نگران کمتر شدن تقاضا در سه ماهه دوم 2016 است، عاملی که قیمت نفت را بین 35 تا 45 دلار در هر بشکه نگه می دارد.
    کوهن اضافه کرد: به هر حال این نوسان ها موجب ورشکستگی شرکت های نفتی و گازی می شود و تا آخر سال شاهد افزایش ورشکستگی ها خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها