عصر خودرو

لاریجانی در نشست خبری در مسکو:

در اوپک تصمیمات باید سنجیده و معقول باشد

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توافقات در زمینه ساخت واحدهای جدید نیروگاهی هسته‌ای با روسیه در مرحله مطالعات مقدماتی است و هیچ اختلاف نظری نداریم.

در اوپک تصمیمات باید سنجیده و معقول باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جریان سفر به مسکو جهت حضور در اجلاس سران مجالس اوراسیا در نشست خبری با رسانه های روسی شرکت کرد و گفت: توافقات در زمینه ساخت واحدهای جدید نیروگاهی هسته‌ای با روسیه در مرحله مطالعات مقدماتی است و هیچ اختلاف نظری نداریم و این توافق قطعی و در حال پیگیری است .

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه از هر ابتکاری برای ارتقای سطح روابط تجاری با روسیه استقبال می‌کنیم، افزود: رفت و آمد مقامات دو کشور زیاد است و سال گذشته 10 وزیر ایرانی و روسی به تهران و مسکو سفر کردند. در این سفرها درباره توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی رایزنی می‌شود.

    به گفته وی، با توجه به بحران هایی که در منطقه وجود دارد رایزنی های دو کشور به طور منظم انجام می‌شود و مسئولان سیاسی و امنیتی در ارتباط هستند.

    لاریجانی درباره موضوع قره‌باغ گفت: یکی از مسائلی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، نزاع ارمنستان و آذربایجان بود و اینکه در این منطقه به اندازه کافی آشفتگی و جنگ وجود دارد، نباید بگذاریم جنگ جدیدی رخ دهد. در همین رابطه با رئیس مجلس آذربایجان صحبت کردم و با روسیه نیز همفکر هستیم که نباید آتش جنگ شعله ور شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که دو طرف باید با استفاده از ظرفیت‌ها، از درگاه سیاسی اختلافات را حل کنند.

    وی درباره وضعیت اوپک و قیمت نفت گفت: در اوپک تصمیمات باید سنجیده و معقول باشد. در اوپک همه اعضا سهمیه دارند و باید به این سهمیه‌ها پایبند باشیم .

    لاریجانی ادامه داد: مشکل سقوط قیمت نفت مربوط به دسیسه‌هایی بود که می‌دانید چه کسانی نقش داشتند. کشورهای اوپک و غیر اوپک باید برای تعادل بخشی به بازار نفت تصمیم گیری کنند .

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نقش مجالس اوراسیا در مسائل منطقه اظهار کرد: نقش این اجلاس می‌تواند مثبت و سازنده باشد اما مسائل منطقه از پیچیدگی برخوردار است و به حجم زیادی رایزنی و تفاهم نیاز دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها