عصر خودرو

تولید برق بادی افزایش می‌یابد؛

مشارکت جدید برقی ایران و دانمارک

عصر بازار- دور جدید مشارکت صنعت برق ایران و «وستاس» دانمارک به منظور برنامه ریزی و افزایش ظرفیت تولید برق بادی در کشور آغاز شد.

مشارکت جدید برقی ایران و دانمارک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مشارکت صنعت برق ایران و شرکت «وستاس» دانمارک به منظور چگونگی توسعه انرژی بادی، نحوه ساخت نیروگاه‌های بادی، ساخت و راه‌اندازی توربین‌های بادی و ادغام شبکه‌های بادی آغاز شد.

    «اینیگو ساباتر» قائم مقام مدیرعامل شرکت «وستاس» در کارگاه آموزشی «انرژی باد و مدیریت شبکه توزیع برق» با بیان اینکه هم اکنون 100 درصد برق کمصرفی دانمارک با نصب و راه اندازی توربین و نیروگاه‌های بادی تامین می‌شود، گفت: هم اکنون انرژی بادی، منبع اصلی تامین انرژی در 34 کشور جهان است، اما در ایران هنوز نابالغ بوده و هم اکنون فرصت خوبی برای توسعه ظرفیت تولید برق بادی در ایران فراهم است.

    وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تولید برق بادی دارای توجه و صرفه اقتصادی است، اظهار داشت: از این رو به دنبال چگونگی توسعه انرژی بادی، نحوه ساخت نیروگاه‌های بادی، ساخت و راه‌اندازی توربین‌های بادی و ادغام شبکه‌های بادی در ایران هستیم.

    اکبر شعبانی کیا معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی‌های نو ایران هم با بیان اینکه هم اکنون در حال به روزرسانی اطلس بادی کشور هستیم، بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا یک‌سال آینده اطلس برق بادی ایران تکمیل شود.

    این مقام مسئول، هدف از تهیه این اطلس بادی را ارائه اطلاعات به سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: اطلس بادی کشور با اطلاعات ماهواره‌ای درحال طراحی بوده و می تواند اطلاعات کافی را در اختیار سرمایه گذاران به منظور تولید برق بادی در کشور ایجاد کند.

    معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی‌های نو ایران خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید برق بادی در کشور به دنبال استفاده از تجربه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها