عصر خودرو

معاون توسعه بازار فرابورس ایران خبر داد

عرضه اولیه نخستین صکوک اجاره دولت در فرابورس ایران

عصر بازار- معاون توسعه بازار فرابورس ایران از عرضه اولیه نخستین صکوک اجاره دولتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دنبال عرضه موفق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران خبر داد.

عرضه اولیه نخستین صکوک اجاره دولت در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، رضا غلامعلی‌پور در خصوص این عرضه اولیه توضیح داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال جاری با توجه به تجربه موفق عرضه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران، در نظر دارد روز شنبه برای نخستین بار با استفاده از اوراق اجاره، بخشی از بدهی‌های خود به شرکت هواپیمایی ماهان و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز را تسویه کند.
    معاون توسعه بازار فرابورس ایران در خصوص ویژگی‌های این اوراق گفت: تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، 5 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره دولت به صورت چهار ساله، فاقد بازارگردان و با نرخ 18 درصد در فرابورس ایران عرضه می‌شود که پرداخت‌ سود این اوراق هر شش ماه یکبار انجام خواهد شد.
    غلامعلی‌پور با اشاره به اینکه ضامن این اوراق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است، اضافه کرد: دولت برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و نظم بخشیدن به نظام مالی خود تصمیم جدی برای تسویه بدهی‌هایش گرفته و بازار سرمایه را به عنوان یک سازوکار شفاف برای این اقدام برگزیده است.
    به گفته وی، پذیره‌نویسی اوراق اجاره دولت به قیمت‌ بازار انجام می‌شود و شبکه پذیره‌نویسی این اوراق، کارگزاران عضو فرابورس ایران خواهند بود.
    غلامعلی‌پور خرید اوراق اجاره دولت را مستلزم دارا بودن کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده‌گذاری مرکزی دانست و گفت: خریداران اوراق باید هنگام خرید، یک شماره حساب بانکی متمرکز به همراه شماره شبا جهت واریز سود و اصل اوراق اعلام کنند و کارگزار نیز لازم است تا کد اخذ شده را به همراه شماره حساب به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کند.
    گفتنی است، معاملات ثانویه این اوراق اعم از خرید و فروش، پس از اتمام فرایند پذیره‌نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز می‌شود و دارندگان و متقاضیان خرید اوراق اجاره دولت می‌توانند پس از آغاز معاملات ثانویه با مراجعه به هریک از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران نسبت به خرید و فروش این اوراق اقدام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها