عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت ایران به روزانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه رسید

عصر بازار- خبرگزاری رویترز گزارش داد، میانگین صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل ۲۰۱۶(فروردین- اردیبهشت) به روند افزایشی خود ادامه داد و به یک میلیون و ۷۵۰ بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به روزانه یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، صادرات نفت ایران در دوران تحریم به روزانه یک میلیون بشکه محدود شده بود، اما ایران در نظر دارد این میزان را در پساتحریم به دوران پیش از تحریم افزایش دهد.
    بر این اساس، ایران از زمان رفع تحریم ها در دی ماه پارسال روند افزایش صادرات نفت خود را آغاز و محموله های نفتی جدید خود را روانه بازارهای آسیایی و اروپایی کرد.
    خبرگزاری رویترز گزارش داد ، گفته های منابع صنعتی و اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد میانگین صادرات نفت ایران در ماه آوریل 2016( 13فروردین تا 12اردیبهشت) به یک میلیون و 750 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    اگر این سطح از صادرات تا پایان ماه جاری میلادی ادامه یابد، نسبت به میانگین صادرات روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه در ماه مارس سال جاری میلادی، بیشتر خواهد بود.
    بر اساس این گزارش، پیش از این مسئولان وزارت نفت ایران از افزایش صادرات نفت خام کشورمان خبر داده بودند.
    رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت، هفته گذشته گفته بود میزان صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه به دو میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
    به گفته جوادی میزان تولید نفت ایران اکنون از مرز 3.5میلیون بشکه در روز فراتر رفته است و به زودی به چهار میلیون بشکه خواهد رسید.
    وی تاکید کرده بود تا پایان خردادماه میزان تولید نفت ایران به دوران پیش از تحریم بازمی گردد.
    آمار میزان تولید نفت خام ایران در دوران پیش از تحریم ها بین 3.9 تا 4.1 میلیون بشکه در روز متفاوت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها