عصر خودرو

مدیر تولید کارخانه سیمان قشم خبر داد:

هدف گذاری صادرات شش میلیون دلاری به کشورهای شمال آفریقا

عصر بازار- مدیر تولید و جانشین مدیرعامل کارخانه سیمان قشم گفت: با ارتقای تکنولوژی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، این کارخانه صادرات خود را از ۱۷۰ هزار تن سیمان و کِلینکِر به ۲۰۰ هزار تن با ارزش شش میلیون دلار افزایش خواهد داد.

هدف گذاری صادرات شش میلیون دلاری به کشورهای شمال آفریقا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ابراهیم عبدی بیان کرد: با صادرات این محصولات ، کارخان سیمان قشم توانست پارسال چهارمیلیون دلار ارزآوری داشته باشد که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری با 50 درصد افزایش به شش میلیون دلار برسد.

    وی بیان کرد: هم اکنون سیمان تیپ دو، تیپ پنج، سیمان های رنگی، بِلِن بالا، لُو آلکالی و سیمان با مقاومت بالا در این کارخانه تولیدمی شود که به کشورهای سومالی، لیبی، سریلانکا، مصر، عمان، کویت، تاجیکستان، ترکمنستان، عربستان عراق، ارارات متحده عربی و قطر صادر شده و رایزنی برای صادرات به هند و پاکستان نیز در حال انجام است.
    مدیر تولید و جانشین مدیرعامل کارخانه سیمان قشم با بیان اینکه امسال نخستین کشتیسیمان تولیدی این کارخانه به ارزش 168 هزار دلار بارگیری شد، افزود: حدود 30 درصد محصولات این شرکت نیز در برنامه توسعه فعالیت های اقتصادی جزیره قشم، کیش و عسلویه استفاده می شود.
    وی ، به تعداد نیروهای شرکت سیمان قشم اشاره کرد و گفت: 500 نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مجموعه صنعتی همکاری دارند که 210 نفر آنانکه 60 درصد از آنان نیروهای بومی استان هرمزگان است، به صورت مستقیم و در دو شیفت کاری 12 ساعته در این مجموعه فعالیت می کنند.
    مدیر تولید شرکت سیمان قشم اظهار کرد: محصولات این شرکت با دریافت گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی تا کنون موفق به کسب شش سال متوالی عنوان واحد تولیدی نمونه صنعتی استان هرمزگان، پنج سال صادر کننده نمونه استان و یک سال هم این شرکت موفق به کسب عنوان نخستین مدیریت کنترل کیفیت کشور شد.
    به گفته وی، با دریافت گواهینامه استاندارد ملی بر اساس نوع محصول (PKZ) (سیمان رنگی بین سفید و خاکستری) شرکت سیمان قشم به دومین شرکت تولید این نوع محصول در کشور تبدیل می شود.
    بنا به این گزارش، شرکت سیمان قشم به عنوان یکی از واحدهای تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را از سال 1379 در فاز اول با هدف تولید سیمان تیپ 2 و 5 و کلینکر در این جزیره آغاز کرد و فاز دوم این مجموعه صنعتی هم سال 1384 با هدف افزایش تولید به بهره برداری رسید.
    از نکات قابل توجه این شرکت صنعتی، توجه ویژه به سلامت و ایمنی پرسنل می باشد که با ایجاد سیستم های مدرن، مانع از آلودگی محیطی و همچنین بروز کمترین حادثه شغلی از جمله افت شنوایی و عارضه ریوی برای کارکنان خود شده است.
    ایجاد سالن بدنسازی و زمین هند بال در مجموعه شرکت سیمان قشم و فراهم کردن شرایط ورزش والیبال و فوتسال به صورت دو روز در هفته در شهر قشم از دیگر اقداماتی است که با هدف ارتقای سطح سلامت کارکنان این مجموعه برنامه ریزی شده است.
    ساخت 82 واحد مسکونی با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در روستای رمکان در نزدیکی شرکت سیمان قشم و ادامه ساخت و ساز منازل مسکونی برای کارکنان از دیگر اقدامات خدماتی این شرکت صنعتی در منطقه آزاد قشم می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها