عصر خودرو

تأثیر قوی رفع تحریم‌ها بر شرکت‌های فرامرزی

عصر بازار- با برداشته شدن تحریم‌ها، روابط بین بانکی ایران و سایر کشورها برقرار می‌شود در نتیجه جریان سرمایه که لازمه توسعه تجارت است، تسهیل می‌شود.

تأثیر قوی رفع تحریم‌ها بر شرکت‌های فرامرزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هدف از گفتگوها و توافقات برجام رفع موانع تجارت خارجی در کشور است گفت: اگر توافق صورت گرفته و موانع برطرف شود، گشایش‌های خوب و قابل توجهی در اقتصاد ایران اتفاق خواهد افتاد.

    ابوالفضل عمویی عنوان کرد: ایجاد گشایش اقتصادی روی بازار سرمایه تاثیر بسیاری دارد و شرکت‌هایی که فعالیت های فرامرزی دارند به طور حتم منفعت‌های بسیاری نصیب آنها می شود.

    وی ادامه داد: برخی مشکلات اقتصادی منشا داخلی دارد و برای آنها باید تدبیر داخلی هم صورت گیرد.

    نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: اقتصاد داخلی موضوعی اساسی است که هدف مذاکره کننده‌گان رفع موانع تجارت خارجی کشور است تا بتوان در سایه امنیت و آرامش، فعالیت‌های شرکت‌ها را در بخش صادرات گسترش داد.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: اثرات مذاکرات می‌تواند چشم انداز جدیدی برای اقتصاد ایران به وجود آورد که بر اساس آن می‌توان به رشد اقتصادی امیدوار بود زیرا در این صورت امکان سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و افزایش نرخ اشتغال را به دنبال دارد و موجب ثبات در بازارهای داخلی می شود. از سوی دیگر، برداشته شدن تحریم‌های نفتی عامل مهمی در ایجاد منابع ارزی جدید و جلوگیری از نوسان بازار ارز و سایر بازار دارایی‌ها خواهد شد.

    عمویی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها، روابط بین بانکی ایران و سایر کشورها برقرار می‌شود تا جریان سرمایه که لازمه توسعه تجارت است، تسهیل شود.

    وی خاطرنشان کرد: در این صورت امکان جلب سرمایه‌گذاری خارجی به وجود می‌آید زیرا اکنون بخش‌های زیربنایی نیازمند سرمایه گذاری زیربنایی هستند و به این حوزه‌ها باید انتقال تکنولوژی اتفاق بیافتد و سرمایه‌های جدید وارد آنها شود.

    برچسب ها