عصر خودرو

صدور فوری و لحظه ای مجوز ۳۵۰ شغل خانگی

عصر بازار- معاون اشتغال وزارت کار از ثبت آنی و لحظه ای مجوز ۳۵۰ کسب و کار خانگی خبر داد و گفت: مجوز ۱۷۲ کسب و کار خانگی نیز به صورت سه روزه صادر خواهد شد.

صدور فوری و لحظه ای مجوز ۳۵۰ شغل خانگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در راستای تسهیل صدور  مجوزهای کسب و کار، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کاهش زمان صدور مجوزها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داد و در حالی که مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد تا پیش از این بیش از هشت ماه به طول می انجامید، این زمان با اهتمام وزارت کار به سه روز  کاهش پیدا کرد.

    وزارت کار مدتی بعد در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی، مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل را نیز به سه روز کاهش داد تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، افراد با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود و کسب و کار خود را ثبت کنند.
    به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حدود  550 مجوز در حوزه کاری این وزارتخانه وجود دارد که بیش از 95 درصد از طریق دبیرخانه مشاغل خانگی صادر می شود.
    آنطور که عبدالملکی می گوید: بسیاری از مجوزهای مشاغل خانگی ثبت محور و به صورت آنی صادر می شوند و سایر مجوزهایی که نیازمند پاسخ دستگاه‌های ذی‌صلاح است، ظرف سه روز نهایی‌ می‌شود.
    پیش از این محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزیر کار - از تشکیل یک ستاد ویژه در وزارت کار به منظور تسهیل و غیرحضوری کردن صدور مجوزهای کسب و کار در همه معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط خبر داده و گفته بود: سامانه حمایت از مشاغل خانگی از این پس به نشانی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir با سازوکار جدیدی فعالیت می‌کند که بر اساس آن دو دسته مشاغل به صورت" مجوز محور "و "ثبت محور" برای عموم مردم قابل دسترس است.
    وی اخیرا از ثبت آنی و لحظه ای مجوز 350 کسب و کار خانگی خبر داده و گفته " مجوز 172 کسب و کار خانگی نیز به صورت سه روزه صادر می‌شود."
    بر اساس ساز و کار و روش جدید سامانه، طبق مصوبه هشتم دی ماه ستاد ملی ساماندهی مشاغل خانگی، دو دسته مجوز برای مشاغل خانگی وجود دارد که یک دسته آن،  شامل 350 مجوز است که به صورت آنی و همان لحظه‌ای که متقاضی درخواست خود را ثبت می‌کند، صادر می‌شود و یک دسته از مجوزها شامل 172 مجوز است که مجوز محور هستند، به گونه‌ای که متقاضی درخواست خود را ثبت می‌کند و بعد از آن حداکثر سه روز کاری دستگاه اجرایی زمان دارد که این درخواست را ثبت کند، در غیر این صورت سامانه به طور خودکار مجوز را صادر و متقاضی پرینت مجوز خود را دریافت می کند.
    با کاهش زمان صدور مجوز مشاغل خانگی، هیچ مجوزی در حوزه مشاغل خانگی نخواهد بود که صدور آن بیش از سه روز طول بکشد و این کار برای نخستین بار و در راستای حذف موانع تولید و کسب و کار در کشور اتفاق می افتد.
    به گزارش ایسنا، با این اقدام در مجموع 550 عنوان شغل خانگی وجود دارد که مجوز همه آن‌ها کمتر از 72 ساعت صادر خواهد شد و متقاضیان بدون آنکه زمان طولانی برای گرفتن مجوز کسب و کار خود سپری کنند می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار، مجوز شغل مربوطه را بی‌درنگ دریافت کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو