عصر خودرو

اعتصاب نفتی در کویت پایان یافت

عصر بازار- کارکنان بخش نفتی کویت اعلام کردند به اعتصابی که موجب اختلال در تولید نفت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک در طی ۳ روز گذشته شده بود پایان می دهند.

اعتصاب نفتی در کویت پایان یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه دولت کویت اعلام کرد تا زمانی که اعتصاب تداوم یابد با اعتصاب کنندگان مذاکره نخواهد کرد، کارکنان بخش نفتی این کشور اعلام کردند به اعتصابی که موجب اختلال در تولید نفت یکی از بزرگترین تولید کنندگان اوپک در طی 3 روز گذشته شده بود پایان می دهند.

    بر اساس بیانیه یک اتحادیه کارگری، کارگران  پس از آنکه به نحوی موفقیت آمیز اهمیت نقش خود در اقتصاد کشور را نشان دادند، به احترام امیر کویت، ساعت 7 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی فعالیت خود را از سر می گیرند. این بیانیه مدت کوتاهی پس از آن صادر شد که انس الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت در مصاحبه ای تلویزیونی گفت، تا زمانی که اعتصاب ادامه داشته باشد، دولت با کارگران گفت و گو نخواهد کرد.

    اتحادیه کارگران صنعت نفت و پتروشیمی کویت در نامه ای اعلام کرده: «هدف از این اعتصاب ارسال پیامی آشکار بوده است... کارگران در اقدام خود بر نقش خود» در اقتصاد کشور تصریح کرده اند.

    کارگران کویتی در اعتراض به کاهش حقوق و مزایای خود دست به اعتراض زده بودند. دولت کویت برای تطیق هزینه های خود در وضعیت کاهش قیمت نفت، اقدام به کاهش یارانه ها و دستمزدهای دولتی کرده است. مازاد عرضه جهانی در بازار نفت، قیمت ها را در سال گذشته 30 درصد کاهش داده است. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان عرضه جهانی از میزان تقاضا در سه ماهه نخست سال 1.5 میلیون بشکه در روز بیشتر بود.

    سخنگوی صنعت نفت کویت در اینستاگرام خود نوشت، تولید نفت کویت در شمال این کشور به حالت عادی بازگشته  و شرکت کویت پترولیوم فعالیت واحدهای خود در جنوب شرق کشور را از سر گرفته که به افزایش تولید کشور کمک می کند. تولید نفت این کشور روز سه شنبه به 1.5 میلیون بشکه در روز رسید. پیش از اعتصاب، کویت ماه گذشته روزانه 2.81 میلیون بشکه نفت تولید می کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها