عصر خودرو

زمینه راه اندازی پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فراهم شد

عصر بازار- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به اخذ توافق اولیه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران مبنی بر راه اندازی این صنعت در منطقه مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شد.

زمینه راه اندازی پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فراهم شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد صادقی گلمکانی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس مصوبه هیات دولت در سال 1390 را مبنی بر تامین خوراک برای واحدهای پتروشیمی در این منطقه دارد.
    وی ادامه داد: تاکنون تقاضای زیادی برای سرمایه گذاری در این حوزه به ویژه راه اندازی واحدهای تولید پروپیلن و اتیلن به عنوان محصولات پایه صنعت پتروشیمی داشته ایم.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: به منظور راه اندازی واحدهای پروپیلن و اتیلن در حال مذاکره با یک سرمایه گذار اروپایی و یک سرمایه گذار چینی برای جذب اعتبار به صورت فاینانس هستیم که امسال قرارداد برای راه اندازی این واحدها نهایی می شود.
    وی اظهار کرد: تاکنون در راستای راه اندازی صنعت پتروشیمی با همکاری سرمایه گذاران خارجی یک واحد تولید هیدروکربنهای سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ساخته شده و سه واحد پالایشگاه کوچک در حال ساخت است که یکی از این واحدها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
    صادقی گلمکانی ادامه داد: یک میلیارد دلار برای راه اندازی واحدهای تولید اتیلن و پروپیلن و راه اندازی مجتمع پتروشیمی در این منطقه پیش بینی اعتبار شده است.
    وی گفت: نحوه تامین سرمایه واحدها از سوی شرکتهای خارجی به صورت پی.دی.اف یا فاینانس می باشد.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: اشتغالزایی برای ساکنان شرق کشور از طریق ورود به پروژه های بزرگ، زمینه سازی برای حضور ساکنان بومی در فعالیتهای زیرساختی این پروژه ها به صورت خوشه های صنعتی، تامین منابع مالی پایدار برای کمک به مستمندان در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری از طریق پروژه هایی که ارزش افزوده و اشتغال پایدار ایجاد می کنند از دلایل راه اندازی صنعت پتروشیمی در این منطقه است.
    منطقه ویژه اقتصادی سرخس با پنج هزار و 290 هکتار وسعت در شمال شرق ایران، بنادر دریای عمان و خلیج فارس را به آسیای میانه، قفقاز و روسیه متصل می کند.
    این منطقه ویژه اقتصادی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته و همچنین به دلیل موقعیت راهبردی و جغرافیایی به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران، اروپا در غرب و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق کشور است.
    مسئولیت این منطقه ویژه اقتصادی بر عهده آستان قدس رضوی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها