عصر خودرو

در بازار جهانی ارز

بهبود قیمت نفت موجب افت «ین» شد

عصر بازار- در پی بهبود بازارهای سهام و کالاها، سرمایه‌گذاران به جای دارایی‌های امن به دنبال دارایی‌های پرخطرتر هستند که این موضوع باعث افت ین در برابر ۱۶ واحد پولی دیگر شده است.

بهبود قیمت نفت موجب افت «ین» شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از رشد قیمت هر بشکه نفت به بالای 40 دلار و رسیدن بازارهای سهام اروپایی به بالاترین سطح سه‌ماهه، واحدهای پولی کشورهای صادرکننده کالا نظیر نیوزلند و استرالیا در میان ارزهای دیگر بیشترین رشد را داشته و به بالاترین سطوح 10 ماهه خود در برابر دلار رسید‌ه‌اند. ین که اغلب توسط سرمایه‌گذاران به عنوان دارایی امن در زمان آشفتگی بازار استفاده می‌شود، همچنان در سال جاری بهترین عملکرد را در میان ارزهای اصلی داشته است.

    لی هاردمن، تحلیلگر ارز خارجی بانک میتسوبیشی اعلام کرد:‌ «ما در نوعی از یک فاز ریسک قرار داریم. بنابراین رشد طولانی‌تر کالاها و تقویت ارز بازارهای نوظهور و دارایی‌های پرخطر در ادامه سال ادامه خواهد داشت.»

    در معاملات امروز، ین با افتی 0.5 درصدی نسبت به دلار مواجه شد به طوری که هر دلار 109.33 ین ارزش داشت. دلار نیز با کاهش 0.2 درصدی در برابر یورو سومین روز افت متوالی خود را در برابر واحد پولی مشترک اروپا به ثبت رساند. در معاملات امروز هر یورو ارزشی معادل 1.1338 دلار داشت.

    بر اساس این گزارش هر دلار استرالیا با رشدی 0.3 درصدی در برابر دلار آمریکا 77.75 سنت معامله شد. دلار نیوزلند نیز با 0.8 درصد رشد معادل 70.06 سنت ارزش داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها