عصر خودرو

رشد تقاضای فصلی در چین سبب شد؛

رشد قیمت جهانی فولاد به بالاترین سطح یکساله

عصر بازار- در پی رشد تقاضای فصلی در چین و کاهش موجودی محصولات فولادی به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژانویه، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای بیش از ۵ درصد افزایش داشت و به بالاترین سطح خود در یکسال گذشته رسید.

رشد قیمت جهانی فولاد به بالاترین سطح یکساله
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رشد فعالیت‌های ساخت‌وساز بعد از سال جدید چین در ماه فوریه اصلی‌ترین عامل رشد قیمت فولاد بوده است و موجب شده تا کارخانه‌های فولاد به تقویت تولید تشویق شوند. در ماه مارس، تولید فولاد خام چین با رسیدن به 70.65 میلیون تن رکورد جدیدی را از خود به ثبت رساند.

    رشد قیمت فولاد چین در حالی اتفاق می‌افتد که چین و دیگر کشورهای تولیدکننده فولاد در خصوص توافق برای اقداماتی به منظور جلوگیری از بحران جهانی فولاد ناموفق عمل کرده‌اند.هر تن میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای با رشدی 5.4 درصدی 2480 یوآن (383 دلار) معامله شد که بالاترین قیمت از 30 مارس 2015 بوده است.

    بر اساس آمار شرکت مشاور استیل‌هوم، ذخایر میل‌گرد در 28 شهر بزرگ چین در ماه آوریل 4.65 میلیون تن گزارش شده که پایین‌ترین مقدار ثبت شده از اواخر ژانویه بوده است.
    دانیل هاینس، تحلیلگر کالای بانک ANZ‌اعلام کرد: «در حال حاضر، شرایط فصلی روی رشد قیمت تاثیر گذار بوده است.»
    رشد فولاد موجب افزایش قیمت سنگ‌آهن نیز شده است. هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با رشدی 2 درصدی 426 یوآن معامله شد. روز دوشنبه قراردادهای ماه سپتامبر با رسیدن به 436 یوآن بیشترین سطح خود را از نوامبر 2014 تجربه کرده بود.

    قیمت بالاتر قراردادهای آتی منجر به رشد قیمت لحظه‌ای سنگ‌آهن نیز شده است. بر اساس TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز دوشنبه با رشد 4.2 درصدی 59 دلار و 90 سنت قیمت داشت.
    بهبود سوددهی کارخانه‌های فولاد چین موجب تقویت خرید سنگ‌آهن آنها شده است، ولی هاینس اعلام کرده که میزان ذخایر سنگ‌آهن تقویت شده است و این موضوع می‌تواند رشد قیمتی را محدود کند.

    بر اساس آمار استیل‌هوم، میزان ذخایر سنگ‌آهن وارداتی در بنادر چین در 15 آوریل به 96.8 میلیون تن رسید که با سطح 97.85 میلیون تنی (بیشترین سطح سالانه) فاصله زیادی ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو