عصر خودرو

اعتصاب در کویت قیمت نفت را افزایش داد

عصر بازار- در حالی که اعتصاب در صنعت نفت کویت موجب کاهش مقادیر زیادی از تولید این کشور شده، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۴ سنت افزایش به ۴۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

اعتصاب در کویت قیمت نفت را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که اعتصاب در صنعت نفت کویت موجب کاهش مقادیر زیادی از تولید این کشور شده، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت، اما تحلیلگران گفتند، این اختلال در عرضه موقتی خواهد بود و بازارها به زودی مجددا روی مازاد عرضه متمرکز خواهند شد.
    با اعتصاب هزاران کارگر نفتی، تولید نفت کویت روز یکشنبه به 1.1 میلیون بشکه رسید در حالی که این رقم در ماه مارس 2.8 میلیون بشکه بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 34 سنت افزایش به 43 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با افزایش 33 سنتی به 40 دلار و 11 سنت رسید.
    اما آمارهای کشتیرانی تامسون رویترز ایکون نشان می دهد که به رغم اعتصاب کارکانان نفتی، کویت یک تانکر 2 میلیون بشکه ای را بارگیری کرده و 3 نفتکش دیگر در انتظار بارگیری هستند.
    مقامات کویتی گفته اند به رغم اعتصاب صورت گرفته، با استفاده از نفت ذخیر شده و از طریق اقدام حقوق علیه اتحادیه های کارگری، قادر خواهند بود تولید خود را افزایش دهند.
    تحلیلگران همچنین انتظار دارد که اختلال به وجود امده کوتاه مدت باشد و با توجه به پایان بی نتیجه نشست دوحه، بازارها به زودی مجددا روی مازاد عرضه جهانی متمرکز خواهند شد.
    به علاوه، برخی تحلیلگران معتقدند دولت کویت احتمالا با اعتصاب کنندگان به توافق خواهد رسید و صادرات خود را به صورت کامل از سر خواهد گرفت.
    تحلیلگران همچنین گفتند، شکست مذاکرات دوحه عمدتا تاثیری روانی بر بازار داشته تا تاثیر در عوامل بنیادین و عوامل بنیادنی. قیمت نفت با توجه به کاهش تولید به ویژه در آمریکای شمالی و جنوبی در حال بهبود است.
    موسسه انرژی اسپکتس اعلام کرد: «عدم دستیابی به فریز تولید هرچند تاثیر روانی منفی ای داشته اما تاثیری بر موازنه در بازار نفت ندارد.»
    این موسسه پیش بینی کرده که بعید است قبل از اواخر 2016 و اوایل 2017 بازار به توازن مجدد کامل برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها