عصر خودرو

غول مد ایتالیا رسما وارد ایران شد

عصر بازار- شرکت پوشاک و خانه مد ورساچه در سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران قراردادهایی جهت صادرات محصولات خود به ایران امضا کرد.

غول مد ایتالیا رسما وارد ایران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماتئو رنتسی – نخست وزیر ایتالیا – سه شنبه هفته گذشته در صدر هیئتی 250 نفری شامل تجار و بازرگانان ایتالیایی به تهران سفر کرد. اگرچه پس از توافق هسته‌ای، تهران شاهد سفر هیئت‌های متعدد اروپایی بود اما آنچه سفر نخست وزیر کشور چکمه را منحصر به فرد کرد، همراهی مسئولان شرکت "ورساچه" بود. شرکت پوشاک و خانه مد ورساچه یکی از معروف‌ترین و بزرگترین برندهای پوشاک و لوازم آرایشی جهان واقع در میلان ایتالیا است.

    بر همین اساس، ایران به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی، همواره مورد توجه شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این محصول قرار داشته است. اهمیت بازار لوازم آرایشی ایران به حدی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی به آن پرداخت.

    رویتزر در گزارش خود از وجود نام‌های تجاری معتبر جهانی در زمینه لوازم آرایشی چون «دولچه و گابنا» (برند ایتالیایی) و «لویی ویتون» (برند فرانسوی) و مواردی دیگر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های شمال شهر تهران و حضور برخی نام‌های تجاری مجلل مد جهان که در حال ورود مستقیم به ایران هستند، خبر داد و ارزش بازار لوازم آرایشی ایران را بیش از 4 میلیارد دلار دانست.

    با این وجود، خبرنگار رویترز معتقد است برخی اصولگرایان ایرانی، برندهای مجلل خارجی را بخشی از نبرد فرهنگی غرب علیه تهران می‌دانند.
    علارغم تفاوت‌های فرهنگی شرکت‌های مد دنیا با فرهنگ و هنر ایران، این شرکت‌ها برای تصاحب بازار 4 میلیارد دلاری کشورمان تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. شرکت ورساچه به مانند بسیاری از تولیدکنندگان محصولات دنیای مد، با تبلیغاتی که در تعارض با فرهنگ ایران است و استفاده گسترده از جاذبه جنسی، برای کالاهای آرایشی خود بازاریابی می‌کند. با این وجود، این شرکت در سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران توانست راه نفوذی به بازار ایران بیابد. کالاهایی چون عطر، کیف، عینک و پوشاک ورساچه همواره به عنوان کالاهای لوکس در میان جوانان طرفداران بی‌شماری داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها