عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت:

تولید نفت تا پایان خرداد به سطح پیش‌از تحریم می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می‌گوید که تولید نفت کشور تا پایان خرداد به سطح پیش‌از تحریم می‌رسد.

تولید نفت تا پایان خرداد به سطح پیش‌از تحریم می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به لزوم نهایی شدن مباحث فنی و تجاری هندی ها در زمان مقرر، گفت: در صورت پیش رفتن به موقع مذاکرات، در سال جاری میلادی قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B امضا می‎شود.

    بر اساس این گزارش، رکن الدین جوادی با اشاره به زمان‌بر بودن تهیه قرادادهای جدید نفتی، گفت: با توجه به اینکه آماده شدن قراردادهای جدید نفتی که در حال تهیه برای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت هستند، نیاز به زمان دارد، تصمیم گرفته شد شرکت هایی که علاقه‎مند و صاحب صلاحیت باشند بر روی بخشی از میادین برحسب علاقه خود به مطالعه بپردازند.

    وی در خصوص نوع قرارداد این شرکت ها، افزود: این شرکت ها بدون ایجاد تعهد و براساس یک قرارداد محرمیت، با استفاده از تکنولوژی های موجود خود نحوه توسعه میادین مورد نظر را مطالعه کرده و نتایج آن را در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار می دهند.

    جوادی تصریح کرد: در همین راستا اخیرا تفاهم نامه ای با شرکت وینترسهال (Wintershall) آلمان امضا شد و براساس این تفاهم نامه شرکت آلمانی از حدود یک ماه آینده مطالعات خود را روی چهار مخزن نفتی واقع در غرب ایران آغاز می کند.

    معاون وزیر نفت درخصوص تفاهم نامه های مطالعاتی آتی، گفت: ما آمادگی داریم تفاهم‎نامه‎های مطالعاتی را برای تمامی میادینی که در کنفرانس تهران اعلام شده است، با شرکت های علاقه‎مند امضا کنیم.

    وی در ادامه با تشریح وضعیت میدان فرزاد B، افزود: با هندی ها براساس توافقات گذشته در حال پیش بردن مذاکرات هستیم و اگر در زمان بندی قرارداده شده بتوانند مباحث فنی و تجاری خود را نهایی کنند، قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد B امضا خواهد شد. امیدواریم در سال جاری میلادی این قرارداد امضا شود.

    جوادی در پایان با تاکید بر ضرورت رسیدن به سقف تولید پیش از تحریم ها، گفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تا پایان خرداد ماه به تولید 3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و تولید کلی ما با پیش از شروع تحریم ها برابر خواهد شد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها