عصر خودرو

تولید ۱۶.۷ میلیون تن شمش فولاد

کاهش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی در سال ۹۴

عصر بازار- در حالی میزان تولید شمش فولاد در سال ۹۴ به ۱۶.۷ میلیون تن رسیده که طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۱۵ میلیون و ۲۸۴ هزار تن محصولات فولادی تولید شده است.

کاهش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی بازار داخلی فولاد مدت‌هاست از نبود تقاضا با رکود دست و پنجه نرم می‌کند که آمارهای جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد شرکت‌های فولادساز کشور در 12 ماهه سال گذشته 16 میلیون و 708 هزار تن فولاد خام تولید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 93 (16 میلیون و 805 هزار تن)، حاکی از کاهش 0.57 درصدی است.

    این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به جریان دامپینگ چین و واردات محصولات فولادی به ایران، تولیدکنندگان کشور تصمیم گرفته‌اند که از سال گذشته میزان تولید محصولاتی مانند تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات را کاهش دهند. چرا که وجود دپو در انبارهای کارخانه‌ها طی این مدت فولادسازان را با زیان سنگینی مواجه کرده بود. به طوری که طی 12 ماهه سال گذشته، 15 میلیون و 284 هزار تن محصولات فولادی تولید شد که سازندگان فولاد با توجه به کاهش تقاضا در بازار مصرف، میزان تولید را هفت درصد نسبت به سال 93 کاهش دادند.

    بر اساس این گزارش، شرکت‌های فولادی در اسفندماه گذشته، یک میلیون و 337 هزار و 194 تن فولاد خام و یک میلیون و 237 هزار و 906 تن محصولات فولادی تولید کردند که این میزان تولید در مقایسه با رقم مدت مشابه سال 93 (یک میلیون و 321 هزار و 109 تن فولاد خام و یک میلیون و 263 هزار و 829 تن محصولات فولادی)، به ترتیب 1.2 درصد رشد و دو درصد کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها