عصر خودرو

به دلیل اعتصاب کارگران

افت ۱.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت کویت ۲ روزه شد

عصر بازار- اعتصاب هزاران کارگر بخش انرژی کویت موجب کاهش حدود ۱.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت این کشور برای دومین روز متوالی شد.

افت ۱.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت کویت ۲ روزه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که هزاران کارگر بخش انرژی کویت برای دومین روز متوالی در اعتصاب هستند و این مسئله موجب کاهش حدود 1.7 میلیون بشکه ای تولید نفت این کشور شده، کویت در تلاش برای افزایش مجدد تولید نفت خود است.

    زمانی که اعتصاب روز یکشنبه آغاز شد، تولید نفت کویت با کاهشی 60 درصدی به 1.1 میلیون بشکه در روز رسید و شرکت پالایش نفت دولتی کویت فعالیت های خود در 3 مجتمع پالایشگاهی را به کمتر از 60 درصد ظرفیت تولید رساند. مقامات روز دوشنبه گفتند، واحدهای تولید و پالایش نفت شرکت کویت پترولیوم در تلاش اند تا واحدها فعالیت خود را از سر بگیرند و میزان پالایش نفت خو را به ظرفیت کامل برسانند.

    این تلاش ها یک روز پس از آن صورت میگیرد که کشورهای تولید کننده نفت نتوانستند در نشست دوحه به توافقی بر سر فریز نفتی برسند. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کویت در ماه گذشته میلادی، روزانه 2.81 میلیون بشکه نفت تولید کرد و چهارمین تولید کننده بزرگ اوپک بود، در حالی که عرضه جهانی در سه ماهه نخست امسال 1.6 میلیون بشکه در روز بیشتر از میزان تقاضا بود.

    رابین میلز، مدیر موسسه مشورتی قمر انرژی در دوبی گفت: «اگر اعتصاب در کویت تداوم پیدا کند، این امر موجب برقراری توازن مجدد در بازار خواهد شد.... تا به اینجا به نظر می رسد که کویت در حال تامین تقاضا و عمل به تعهدات خود از محل نفت ذخیره شده خود است.»

    کارگران نفتی در کویت در اعتراض به کاهش حقوق و مزایا اعتصاب کرده اند. دولت کویت به منظور مقابله با کاهش درامدهای نفتی اقدام به کاهش یارانه ها و حقوق و مزایای دولتی کرده است. این اعتصاب اویل اعتصاب کاگران صنعت نفت کویت حداقل از سال 1996 تاکنون است.

    ویرندرا چاوهان، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس گفت، این اعتصاب ممکن است 10 تا 15 روز طول بکشد زیرا دولت کمیته مشترکی را برای مذاکره با اتحادیه های کارگری در طی 10 روز تشکیل داده است. «ما انتظار نداریم بازگشت کارگران به سر کار ماه ها به تاخیر بیافتد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها